[Lekcja 10.] Zadanie domowe.
Ostatnio zmodyfikowano 2012-02-14 16:37
Green Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Lekcja 10.] Zadanie domowe. » 2012-02-12 11:55:31 Witam! Zrobiłem zadanie domowe ( liczby rzeczywiste ). Wpisałem w kodzie, że zmienna a to 5, a b to 4. A jednak w programie sam muszę wpisać zmienne i wychodzi całkiem coś innego. Co robię źle ? #include <iostream> using namespace std;
int main() { float a = 5; float b = 4; cin >> a; cin.clear(); cin.sync(); cin >> b; cin.clear(); cin.sync(); cout << "Podaj a: " << a << endl; cout << "Podaj b: " << b << endl; cout << "a + b = " << a + b << endl; cout << "a - b = " << a - b << endl; cout << "a * b = " << a * b << endl; cout << "a / b = " << a / b << endl; } |
|
RazzorFlame |
» 2012-02-12 13:45:58 Pisz kod po miedzy cpp i /cpp. Za wpisywanie danych do zmiennych (ustalanie ich wartosci) służy strumien cin >> [nazwa zmiennej]. Czyli jezeli najpierw wpisujesz do zmiennej 5 i do drugiej 4 a pozniej wczytujesz do nich wartosci przez strumien wejscia to wczesniejsze wartosci sie tracą. Przykład (kod jest wykonywany linijka po linijce wiec program działa po kolei): Najpierw deklarujesz zmienne i ustalasz ich wartosc(pierwsze zadanie programu): Pozniej pytasz użytkownika o wpisanie zmiennych(podanie ich nowych wartosci): (dobrze by było najpierw poinformować użytkownika ze ma wpisać liczbe) cout << "Podaj liczbe a: "; cin >> a; cout << "Podaj liczbe b: "; cin >> b;
Jesli nie przeczytales komentarzy w kodzie to radze to zrobic. Teraz możemy podać wyniki: cout << "Wynik dodawania: " << a + b << endl;
I teraz działa. Jednak nie zapomnij że na koncu głowne funkcji (main()) zwracamy zero (pomyslne zakonczenie programu) Mysle ze juz wszystko rozumiesz. I jeszcze jedno. Jesli nie zrozumiales typow zmiennych to powiem ci ze typ "int" zawiera liczby całkowite (bez przecinka) a typ "float" moze zawierac liczby rzeczywiste (z przecinkiem). Jeszcze sa typy "long" nie rozni sie od int, jest tez typ "long long" (np "long long zmienna;") i double(typ zmiennej mogacy zachowywac liczby z 2x wieksza dokładnoscia niz float). Chyba już rozumiesz? EDIT: Ocz. jeszcze jest kilka typow zmiennych. |
|
Green Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-02-13 14:36:01 Znowu to samo.
Robię tak jak mówisz.
Przepraszam, że przez mnie boli Was głowa.
Z góry dzięki.
#include <iostream> using namespace std;
int main() { int a = 5; int b = 4; cout << "Podaj a: "; cin >> a; a = 5; cout << "Podaj b: "; cin >> b; b = 4; cout << endl << "a + b = " << a + b << endl; cout << "a - b = " << a - b << endl; cout << "a * b = " << a * b << endl; return 0; }
|
|
Green Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-02-13 15:50:16 |
|
Green Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-02-13 15:50:54 Znowu to samo:
#include <iostream> using namespace std; int main() { long long zmienna_a = 10; long long zmienna_b = 20; cout << "Podaj pierwsza zmienna: "; cin >> zmienna_a; cout << "Podaj druga zmienna: "; cin >> zmienna_b; cout << "a + b = " << zmienna_a + zmienna_b; return 0; }
|
|
RazzorFlame |
» 2012-02-13 16:50:19 Byłbyś tak miły i edytował posty? (Jezeli nikt po tobie nie napisał oczywiscie). Chyba po to są użytkownicy na forum żeby pomagać nie, pozatym nikogo od tego nie boli głowa.
Mi działa. Powiedz dokładnie jaki masz błąd z jakiego IDE korzystasz i jaki log kompilacji.
EDIT: Chodzi o to ze ci sie program zamyka?? |
|
Green Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-02-14 13:49:14 Chodzi oto, że w zadaniu odrazu pojawiają się wartości zmiennych. A w tym kodzie jest tak, że ja muszę wpisać zmienne po włączeniu programu. |
|
RazzorFlame |
» 2012-02-14 16:37:57 Green robisz dobrze te zadanie. Tam nie jest podany kod tylko to co ma robic program. Jezeli chcesz liczby rzeczywiste to zmien typ zmiennych na float albo double. |
|
« 1 » |