Iceman Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Droga do gier tworzenia » 2012-03-02 21:52:12 Witam. Na pewno wiele już było podobnych tematów, jednak przewertowanie kilkudziesięciu stron(w tym bezużytecznych wiadomości) mnie odtrąca. Generalnie chciałbym, aby ktoś napisał od czego zacząć i w jakim kierunku dążyć by osiągnąć cel stworzenia pierwszej gry 2D a następnie 3D? Od jakich bibliotek graficznych zacząć nauką, do których następnie przejść i tak dalej. Pracę z C++ zacząłem kilka miesięcy temu, głównie przerabiając kurs podstawowy z tej cudnej strony :) a skończywszy aktualnie na lekcji 18 poziomu 2. Pozdrawiam, Iceman. |
|
hincu |
» 2012-03-02 22:03:50 jesli uczysz sie c++ to sprawdz sfml czy ci odpowiada jest tez allegro ale zacznij juz od 5 i napisz kilka gier pod konsola : P |
|
akwes |
» 2012-03-02 22:26:58 skończywszy aktualnie na lekcji 18 poziomu 2.
|
To o wiele za mało. Powinieneś opanować całą składnię języka C++ i móc swobodnie w nim pisać programy, korzystając z dokumentacji języka oraz bibliotek. Dobrze by było też wybrać bibliotekę graficzną, w której będziesz pisał. Skupimy się tutaj na grach 2D. Dobrym sprawdzianem na początek będzie wybór biblioteki. Powinieneś poczytac (na tej stronie jest mnóstwo informacji na temat bibliotek 2D) o bibliotekach i wybrać taka jaka Tobie odpowiada. Jednak zanim zainstalujemy bibliotekę graficzną (jeżeli przy tym polegniesz to z grami daj sobie spokój na kilka miesięcy i po tym czasie wróć do tego) to pobawimy się w pisanie aplikacji konsolowych. Dobrze jest sobie coś opracować w konsoli, żeby działało a potem dopiero nałożyć sobie na to grafikę. Ale jeżeli sądzisz, że znajomość C++ jaką masz Ci wystarczy, to trzeba przestać gadać tylko pisać. Powiedz jaką grę wybierasz na pierwszy projekt (pierwsza gra zwykle nigdy nie jest skończona, początek to zawsze kilka porzuconych projektów) a dostaniesz dam Ci wskazówki jak go napisać. |
|
Iceman Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-03-03 09:44:55 Oczywiście wiem, że aktualna znajomość C++ jest nie wystarczająca. Co do gry jaką bym chciał stworzyć na początek to chyba coś z gatunku RPG. |
|
akwes |
» 2012-03-03 10:20:34 RPG jest najtrudniejsze. Ale według mnie najlepsze do nauki bo można zaprogramować wiele systemów z gry bez tworzenia faktycznej gry :) Od czego by zacząć... Może najpierw sprawdź się czy jesteś w stanie napisać klasę obsługującą poziomy dla graczy, oczywiście w konsoli. Najpierw trzeba by stworzyć jakąś tendencję expa, najlepiej żeby była nieliniowa (tak jak w WOWie). Pomysłów może być dużo. Można stworzyć obiekt, który przechowuje informacje o ilości expa, o chwilowych premiach do expa. Funkcję, która będzie zwracać jaką ilość expa potrzeba na dany lvl. Funkcje od dodawania i zabierania expa. Ewentualnie trudniejsze rzeczy, które ciężko by dokładniej opisać jak: system zadań, system inwentarza, system zapisania dialogów, system przechowywania grafiki :) |
|
pekfos |
» 2012-03-03 10:45:02 Za gry zabierz się dopiero jak średnio opanujesz C++. Po dotarciu 18 lekcji poziomu 2. twoja wiedza o C++ jest zbyt mała by pisać cokolwiek poważniejszego. Bez dobrej znajomości C++ i kilku lat doświadczenia nie napiszesz większej gry, zwłaszcza RPG. |
|
akwes |
» 2012-03-03 10:48:25 @pekfos
Masz całkowitą rację. Ale dopóki się nie przekona sam o tym, to będzie myślał, że jesteśmy snobami, które nie doceniają innych, są niemili i chcą zachować tworzenie gier wyłącznie dla siebie ]:->
A tak to sam zrozumie, że potrzebuje się dowiedzieć więcej o C++, jeżeli sam to zrozumie to będzie czuł, że decyzje, które podejmuje są jego. A lepiej podjąć decyzję samemu o dokształceniu niż uczyć się bo ktoś kazał. Zupełnie inna motywacja :D |
|
diego997 |
» 2012-03-03 10:54:14 Sory ale nie mogłem się powstrzymać
@akwes zazdroszczę ci precyzji w udzielaniu odpowiedzi :) |
|
« 1 » 2 |