Obliczanie pozycji punktu o voxel przed postacią za pomocą kątu rotacji
Ostatnio zmodyfikowano 2012-03-06 21:52
Chlorek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Obliczanie pozycji punktu o voxel przed postacią za pomocą kątu rotacji » 2012-03-06 21:52:58 Tak, więc mój problem, a raczej zapytanie (bo robię takie coś pierwszy raz) tyczy się programowania gry 3D jednak zasada według, której można rozwiązać problem będzie taka sama jak dla gier 2D. Bardziej rozjaśniając problem opiszę to tak. Jest sobie postać na pozycji x=1.0 i z=1.0 (na razie wykluczam trzeci wymiar), teraz za pomocą myszy obracam się zmieniając kąt obrotu postaci, teraz chcę obliczyć pozycję punktu o 1 voxel prosto przed oczami obróconej postaci. Czyli jeśli domyślnie postać ma kąt obrotu równy 0°, pozycja wynosi x=1.0; z=1.0 to po obróceniu postaci o 90° zgodnie ze wskazówkami zegara będzie spoglądała w kierunku punktu x=2.0; z=1.0. |
|
« 1 » |