Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Visual C++ 2012] Brak wsparcia systemu Windows XP

Ostatnio zmodyfikowano 2012-11-15 09:19
Autor Wiadomość
bingo009
» 2012-07-14 20:22:42
Windows XP - NT 5.1
Windows Vista - NT 6.0

Aplikacje działały, ale wiele sterowników już nie chciało działać. Przecież WINE nie jest doskonałe. Np. taki Assassin's Creed Revelations według strony WINEHQ nie chce się uruchomić wogóle. A jak nie będą działać gry, to M$ straci połowę rynku. Gry przecież wychodzą głównie na Windows. Nie wierzę, że M$ porzuci kernel NT. To by było zbyt duże ryzyko. A jeśli chciałby zachować kompatybilność, to musiałby wiele składników wziąć z kernela NT i wyjdzie to samo. Sam M$ nie będzie tracił czasu na portowanie bibliotek i składników, bo to będzie nieopłacalne, a zanim programiści zrobią coś działającego, to minie sporo czasu. Przeszkadza w tym zamknięta architektura systemów M$.

@akwes: Powiedziałem nową wersję jądra, nie nowe jądro.
P-60046
DejaVu
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-11-08 22:20:08
http://www.microsoft.com/visualstudio/eng/products/compatibility

No... to Microsoft ostatecznie olał developerów postulujących o wsparcie systemu Windows XP przez kompilator Visual C++ 2012 :) Ich odpowiedzią na wsparcie Windows XP pod Visual C++ 2012 jest instalacja Visual C++ 2010 :) Podsumowując: standard C++11 można sobie na półkę odłożyć jeżeli myśli się o rozwoju aplikacji pod Windows XP (przynajmniej jeżeli chodzi o kompilator Microsoftu).
P-68864
akwes
» 2012-11-08 22:46:33
Czyli teraz, żeby gierkę napisać to trzeba będzie kompilować na 2010 i 2012 i wydać wersje XP oraz Vista/Seven/8 ? Grubo mają Panowie z MS...
P-68868
DejaVu
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-11-08 22:49:14
Istotnym problemem w tym wszystkim jest fakt, że nie można pisać w nowym standardzie C++11, a nie fakt, że trzeba użyć starszej wersji kompilatora.
P-68869
Elaine
» 2012-11-09 15:50:21
Jeśli chodzi głównie o C++11, to wtedy to i tak nie ma większego znaczenia, kompilator Microsoftu wspiera jedynie niewielką część C++11.

Jeśli komuś faktycznie zależy na C++11, to powinien się już dawno przesiąść na GCC lub Clanga. Prędzej na tego pierwszego, jest z nim mniej problemów, zwłaszcza na Windowsie.
P-68889
SeaMonster131
» 2012-11-09 16:18:15
Czyli teraz, żeby gierkę napisać to trzeba będzie kompilować na 2010 i 2012 i wydać wersje XP oraz Vista/Seven/8 ?
Visual 2012 nie można oficjalnie zainstalować na winXP, skompilować programu na ten system także. Po namowach dali jedynie osobny update, który daje możliwość kompilowania programów właśnie na XP.
P-68890
yogi
» 2012-11-15 09:19:12
Nie, wystarczy zainstalować visuala 2010 i w visualu 2012 pojawia się opcja zmiany kompilatora. Aplikacja z XP chodzi pod 8
P-69284
1 2 « 3 »
Poprzednia strona Strona 3 z 3