[OpenGL + SDL] Pobieranie koloru
Ostatnio zmodyfikowano 2012-03-10 18:14
Terminator3 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[OpenGL + SDL] Pobieranie koloru » 2012-03-10 18:14:38 Otóż piszę sobie małą gierkę i męczę się z kolizją z otoczeniem, wymyśliłem że mógłbym ją zrobić za pomocą tekstury, po prostu przez czarne krawędzie na teksturze ma nie dać się przechodzić. I tu pojawia się mój problem gdyż nie mam pojęcia jak pobrać ten kolor, moja mapa to tło tylne, które jest tylko ozdobą, gracz i mapa której krawędzie maja ograniczać gracza. Do wczytywania obrazków używam SDL'a, wyświetlam bodajże funkcją glBindTexture do tego dochodzi skalowanie wszystkiego etc. i teraz nie mam pojęcia jak pobrać ten kolor, powiem jeszcze że moja gra to platformówka, poruszanie to chodzenie po ekranie + przesuwanie mapy gdy gracz dojdzie blisko krawędzi.
Myślę że najlepszym rozwiązaniem była by jakaś funkcja z opengl gdyż SDL ma chyba tylko obsługę na pikselach przez co przy każdej mapie musiałbym się sporo namęczyć przez skalowanie oraz jednostki w jakich się poruszam |
|
« 1 » |