Funkcja gotoxy
Ostatnio zmodyfikowano 2012-03-15 15:28
lergon Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Funkcja gotoxy » 2012-03-13 19:35:19 Nie znalazłem tego poprzez wyszukiwarkę więc pytam :) void gotoxy( int x, int y ) { COORD c; c.X = x - 1; c.Y = y - 1; SetConsoleCursorPosition( GetStdHandle( STD_OUTPUT_HANDLE ), c ); } Jak to działa. czyli co to - COORD - GetStdHandle - STD_OUTPUT_HANDLE - i co się dzieje z tym c bo nie rozumiem skąd c jest traktowane podobnie jak struktura Ewentualnie czym w konsloli można zastąpić pascalową funkcję "gotoxy" |
|
m4tx |
» 2012-03-13 19:52:56 Dokumentacja? |
|
pekfos |
» 2012-03-13 20:23:34 Może od razu pobierz kod jakiegoś dużego programu i pytaj co dany fragment robi -.- i co się dzieje z tym c bo nie rozumiem skąd c jest traktowane podobnie jak struktura |
bo COORD to struktura -.- |
|
lergon Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-03-13 20:47:51 NIe rozumiecie program wygląda tak : #include<iostream> #include<conio.h> #include<Windows.h>
using namespace std; void gotoxy( int x, int y ) { COORD c; c.X = x - 1; c.Y = y - 1; SetConsoleCursorPosition( GetStdHandle( STD_OUTPUT_HANDLE ), c ); }
int main() { cout << "elo"; gotoxy( 10, 10 ); cout << "jo"; system( "pause" ); } całego voida ściągnołem ze strony : http://www.edu.godula.com/?zo=cpp_faqgotoxy toteż nie pomyślałem że jest końeczne cokolwiek innego. Za to przepraszam :) niedouczenie początkującego co do COORD c to jednego nie rozumiem lekcji uczyli że struktura wygląda mniej więcej tak strukt nazwa_struktury {dane w strukturze }; a tu nic takiego nie ma takiego tylko odrazu tworzenie zmiennej typu struktury |
|
DejaVu |
» 2012-03-13 21:06:11 |
|
pekfos |
» 2012-03-15 15:28:56 1. przeczytaj jeszcze raz lekcję o strukturach. Nie pisze się definicji struktury w miejscu jej użycia. 2. Polecam poczytać książkę (a dokładniej: słownik) |
|
« 1 » |