[Allegro4] Scrolling niezależny
Ostatnio zmodyfikowano 2012-03-19 20:26
radmack Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro4] Scrolling niezależny » 2012-03-19 20:26:11 Od jakiegoś czasu borykam się z problemem niezależnego płynnego scrollingu dla dwóch nałożonych na siebie map. Ogólnie chodzi o nadanie efektu pseudo-3d, gdzie jedna mapa będzie się przesuwać załóżmy z prędkością 0.25 raza większą od mapy podstawowej. Gra jest w rzucie prostym, nazwijmy to 2d, rzut identyczny z Tibią. Mam funkcję typu: int startMapaX = scrollX / 40; int startMapaY = scrollY / 40;
for( int x = startMapaX; x < startMapaX + 21; x++ ) { for( int y = startMapaY; y < startMapaY + 16; y++ ) { masked_blit( rury, bufor, ( rurku[ y ][ x ] % 10 ) * 40, ( rurku[ y ][ x ] / 10 ) * 40, ( x - startMapaX ) * 40 -( scrollX % 40 ), ( y - startMapaY ) * 40 -( scrollY % 40 ), 40, 40 ); } } Gdy próbuję wciśnąć 0.25 przy zmiennych, na krórych ma się pojawić kafel, otrzymuję niepłynny scrolling o tej samej prędkości przewijania. Oczywiście zauważyłem, że te zmienne są typu całkowitego, ale tak samo rzecz się ma, gdy chcę przewijać 2x szybciej. Co mogę zrobić? |
|
« 1 » |