Mapy ładowane z pliku, warto?
Ostatnio zmodyfikowano 2012-03-26 19:53
bingo009 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Mapy ładowane z pliku, warto? » 2012-03-26 19:05:21 Witam was serdecznie, otóż ostatnio udało mi się do mojej gry 2D zrobić ładowanie map z pliku. I teraz mam do was pytanie: Jakie to daje korzyści?
Raczej miejsca w pamięci to nie zwalnia, bo tak czy siak musi to zostać zapisane do tablicy. Więc jakie są korzyści map ładowanych z pliku, a nie bezpośrednio z kodu? Proszę o inny przykład, niż ingerencja w mapy bez dotykania kodu. |
|
kampar |
» 2012-03-26 19:17:14 kod ładniej wygląda :), jest bardziej spójny. Możesz łatwo podmieniać mapy (wystarczy zmienić tylko nazwę), a nawet zmieniać je w trakcie działania gry. Dodatkowo możesz bez problemów dołączać nowe pliki. |
|
bingo009 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-03-26 19:25:31 Gra pierwotnie miała mieć mapy w kodzie, ale dzięki plikom mam fajny pomysł. Gracze mogliby sami dodawać mapy, gra by je liczyła wszystkie mapy, a potem ładowała te nowe(miały by te same nazwy jak inne tylko inny numerek), a potem ładowała razem z innymi. I zgodzę się z tym, że kod ładniej wygląda. Nie muszę trzymać wielkiej tablicy w kodzie. No i to jednak oszczędzi pamięć. Jak będę mieć np. 5 map, to po załadowaniu i ukończeniu levela zwolnie go z pamięci i załaduje następny. Oszczędziło by to nieco pamięć. |
|
SeaMonster131 |
» 2012-03-26 19:32:35 W dzisiejszych czasach to ta pamięć nie jest tak istotna raczej :) Po prostu tak jak już powiedziałeś - kod wygląda ładniej, możesz sobie edytor do gry zrobić i wtedy wystarczy, że zapiszesz tą mape do pliku, a w grze ją wczytasz ;) |
|
bingo009 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-03-26 19:53:24 No i jeżeli moje mapy będą równe(nie wiem jeszcze) to wtedy wystarczy jedna tablica. Dziękuje za porady, myślę, że już rozumiem sens ładowanych map. Zamykam i dziękuje. |
|
« 1 » |