Przesuwanie mapy, nie kafelkowej
Ostatnio zmodyfikowano 2012-03-27 22:27
Savail Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Przesuwanie mapy, nie kafelkowej » 2012-03-27 21:40:39 Hej, Wiem, ze temat byl poruszany wiele razy ale musze sie upewnic czy dobrze zrozumialem o co chodzi. A wiec ja planuje zrobic side-scrollera i chcialbym wiedziec w jaki sposob projektowane sa mapy dla tego typu gier. A wiec poczatkowe wspolrzedne kazdego obiektu na mapie przechowywane sa np w .txt i w jaki sposob przydziela sie te wspolrzedne? To byloby troche klopotliwe przydzielajac je tak na chybil trafil i sprawdzanie jak sie wyswietla dopiero po odpaleniu gry... tymbardziej jesli te wspolrzedne maja wymiary miary kilku tysiecy. A wiec rozwiazaniem tego problemu jest stworzenie map editora na potrzeby swojej gry? I w nim graficznie wszystko poustawiac a odpowiednie wspolrzedne program zapisywalby do .txt? Bylbym wdzieczny za pomoc |
|
SeaMonster131 |
» 2012-03-27 22:20:58 Problem dotyczy chyba zapisu współrzędnych a nie scrollowania mapy ;) Po prostu masz np zmienne CameraX, CameraY, i odejmujesz(/dodajesz) je do współrzędnych wyświetlania obiektów ( Wyswietl( obiekt.x - CameraX, obiekt.y - CameraY; ) ). Odpowiadają one za przesunięcie mapy. Najlepiej jest stworzyć sobie edytor, w którym można by właśnie umieszczać takie obiekty. Następnie przy zapisie mapy, zapisujesz ich pozycje odejmując(/dodając) CameraX i CameraY. |
|
Savail Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-03-27 22:22:45 a wiec wspolrzedne obiektu rzedu paru tysiecy np x = 3000 to jest jak najbardziej normalna rzecz? |
|
hincu |
» 2012-03-27 22:25:14 tak, wkoncu wszystko co wyswietlasz sklada sie z pixeli |
|
SeaMonster131 |
» 2012-03-27 22:25:22 Wydaje mi się, że tak. Przynajmniej zawsze tak robiłem i nie stwarzało to zadnego problemu. |
|
Savail Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-03-27 22:27:27 wlasnie ciezko znalezc dokladne info na ten temat, ale juz raczej wiem co i jak. Dzieki wielkie za pomoc |
|
« 1 » |