[C++] Odbijanie piłki główką
Ostatnio zmodyfikowano 2012-03-27 22:29
Yoyo Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++] Odbijanie piłki główką » 2012-03-27 22:29:37 Witam, muszę napisać grę na zaliczenie z elementami fizyki. Postanowiłem, że zrobię grę w stylu odbijania piłki główką itd. Problem w tym, że nie mogę dobrać dobrej fizyki tej piłki przy odbiciu. Mam coś takiego (kod umieszczony w klasie piłki) if( sqrt(( x + 33 - player.x - 75 ) *( x + 33 - player.x - 75 ) +( y + 33 - player.y - 75 ) *( y + 33 - player.y - 75 ) ) <=( 33 + 75 ) ) { vy = - vy; vx = - vx + player.vx; if( player.skok ) vy += player.vy / 4; } x, y - współrzędne piłki - liczone od lewego górnego rogu vx, vy - wektory jej poruszania. (piłka odbija się i spada spadkiem swobodnym ze stałym przyspieszeniem) player.x, player.y - współrzędne odbijającego - liczone od lewego górnego rogu player.vx, player.vy - wektory poruszania się odbijającego, odbijający może skakać! 33 - promień piłki 75 - promień gracza Prosiłbym o pomoc, ponieważ zostało mi mało czasu do końca terminu. Pozdrawiam :) |
|
« 1 » |