Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Projekt klas do gry (eurobiznes)

Ostatnio zmodyfikowano 2012-04-01 22:40
Autor Wiadomość
kevin54
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Projekt klas do gry (eurobiznes)
» 2012-03-30 20:07:23
Witam, chcialbym prosić o pomoc odnoście projektu klas do mojej gry tzn. Eurobiznes(chyba nie musze tlumaczyc o co chodzi, przesuwanie pionków, kupowanie pół, gromadzenie kasy itp). I tu mam problem, dopiero zagłębiam się w świat programowania obiektowego i nie bardzo potrafie sobie wyobrazić pisanie logiki do tej gry tzn. jakie klasy zaimplementować, klasy dziedziczne, metody itp. Mógłby ktoś mnie naprowadzić na właściwą ścieżkę i przdstawic przykładowy projekt klas, przykładowych metod jakimi mogłbym się posłużyć lub chociaż coś podpowiedzieć?
P-53521
hincu
» 2012-03-30 20:48:26
skoro zaglebiasz sie dopiero w programowanie OO  to napisz sobie kilka innych gier snake/tetris jakis arcanoid i wtedy bierz sie za cos z wieksza logica bo polegniesz juz  na 1 froncie
P-53530
draculeq
» 2012-03-30 21:10:24
Programowanie obiektowe ma odzwierciedlać rzeczywistość, więc inspiracji szukaj w grach które znasz + wyobraźni.
Z tego co piszesz to zacznij od pisania obiektowo czegokolwiek byle by małego (latanie samolocikiem po ekranie, uderzanie w ścianę nim itp) a z upływem czasu sam będziesz wiedział kiedy i czego potrzebujesz ;)
P-53531
kevin54
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-03-31 11:37:07
Tak tylko mozna powiedziec ze nie robie tego tak sam z siebie(projekt do szkoly) i musze w tym tygodniu dostarczyc taki ogolny zarys logiki gry.
P-53563
SeaMonster131
» 2012-03-31 11:39:11
No to mozesz zrobić np klasę graczy, klasę budynków. Musisz logicznie pomyśleć, co będzie Ci potrzebne.
P-53564
kevin54
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-04-01 18:10:42
No ok powiedzmy, że jakąś koncepcje na klasy już mam, teraz się zastanawiam jak indentyfikować plansze w grze, powiedzmy że wrzucam ją jako obrazek. No i teraz pytanie co zrobić, żeby każde pole miało jakąs wartośc która opisuje to pole, tzn jakie to misto itp. tak żeby dany obiekt(np. pionek)wiedziął gdzie się znajduje itd. Mogę każde pole osobno wrzucić do tablicy czy może urzyć jakiej listy?
P-53672
draculeq
» 2012-04-01 20:38:25
Monopol ma nawet numerowane pola :)
W strukturze chyba było by najlepiej. i tam trzymaj jakieś id pola opis itd
P-53693
kevin54
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-04-01 22:40:57
no myślałem właśnie nad strukturą i zrobić obsług listy gdzie kazde pole bedzie mialo swoja wartosc a lista bedzie cykliczna, coś takiego by się sprawdzilo?
P-53704
« 1 »
  Strona 1 z 1