Laczenie klient/serwer
Ostatnio zmodyfikowano 2012-03-30 23:43
hincu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Laczenie klient/serwer » 2012-03-30 20:07:57 Witam w programowaniu sieciowym jestem zielony ale chce sie tego wkoncu nauczyc ( potrzeba przy tworzeniu gry ) pytanie brzmi jak wy byscie napisali taka komunikacje? oraz ewentualnie jakis tutorial/poradnik o sieci w grach gdybyscie mogli podac do nakierowania mnie bylbym bardzo wdzieczny : P
|
|
ison |
» 2012-03-30 22:59:14 bardzo prosta biblioteka i zapewne spełniająca wszystkie oczekiwania przeciętnego kodera jeśli chodzi o obsługę sieci: http://enet.bespin.org/Tutorial.html, połączenie to zaufane UDP, nauka biblitoeki zajmuje ~2 minuty oraz ewentualnie jakis tutorial/poradnik o sieci w grach gdybyscie mogli podac do nakierowania mnie
|
na poziomie podstawowym tutorial do robienia gier real-time multiplayer jest złym pomysłem, sieciowość to bardzo trudna dziedzina jeśli chodzi o gry komputerowe, dopiero po ogarnięciu większych podstaw (jakiś komunikator) warto przeczytać https://developer.valvesoftware.com/wiki/Source_Multiplayer_Networking |
|
hincu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-03-30 23:14:06 laczenie klient/serwer mam pozostalo mi wykonanie formy wysylania danych ( chodzi o pakiety ) myslalem nad wysylaniem wszystkiego w osobnych bajtach i pakowac je w strukture pakiet zawierajaca 2 pierwsze bajty to wielkosc wyslanego/odebranego pakietu 3 bajt to typ pakietu a pozostale bajty dane na razie uzywam winsock2 ale mysle tez nad przejsciem na sfml network caly czas i jakos nie moge sie zdecydowac XD |
|
ison |
» 2012-03-30 23:24:26 Dla Ciebie będzie prościej przejść na SFML network albo na ENet. Pomysł ze strukturą pakietu jest dobry, przynajmniej ta część z rodzajem pakietu, ogólnie nie musisz wysyłać długości pakietu (tak jest przynajmniej z wysoko poziomowymi bibliotekami do obsługi sieci) bo i tak będziesz miał do tego dostęp automatycznie. Ważne jest też jakiego rodzaju grę robisz, jakiś real-time czy turówkę? Real-time jak i MMORPG radzę sobie na początek odpuścić ;) |
|
hincu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-03-30 23:27:41 wlasnie chce napisac mmorpg : P wiadomo predko nie nastapi oficjalny start ale zawsze taki projekcik da mi spora wiedze jesli chodzi o budowe gier od strony sieci oraz pozostalej logiki ( AI npc ) |
|
ison |
» 2012-03-30 23:38:49 pytanie brzmi jak wy byscie napisali taka komunikacje?
|
to jest identyczne pytanie co 'jak napisać grę', masz do wyboru dużo bibliotek sieciowych, masz możliwość przesyłania bajtów przez sieć i to w zupełności wystarczy - nic więcej nie potrzeba, a cała reszta należy do Ciebie :) do tego raczej nie ma tutoriali, najlepiej będzie jak sam sobie wymyślisz najwygodniejszą dla Ciebie metodę przesyłania danych ;) |
|
hincu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-03-30 23:43:19 ok wielkie dzieki za odp : ) no to czas zaimplementowac moj pseudoprotokol i sprawdzic jak bedzie dzialal : ) pozostane chyba przy winsock2 bo z sfml mam jakies dziwne problemy przy zwracaniu wartosci ( serwer pokazuje ze polaczono, a klient ze jest blad w laczeniu : P ) |
|
« 1 » |