Problem z instalacją jakichkolwiek bibliotek Code::Blocks
Ostatnio zmodyfikowano 2012-04-05 10:29
Nikram Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Problem z instalacją jakichkolwiek bibliotek Code::Blocks » 2012-04-04 20:24:33 Witam wszyskich. Jest to mój pierwszy post na tym forum. Przedtem programowałem mikrokontrolery a z nimi nie było takich problemów jak kompami(biblioteki były tylko nagłówkami). A więc chciałem najpierw przerobić kurs SFML i wszystko ładnie udawało, że działa ale tworzone okno zawsze było takie same (przy różnistych przykładach oczywiście). Później próbowałem GLUT'a i DevIL'a błędy były takie, że kompilacja wywalała natychmiast błąd że no such file... pod warunkiem, że dodałem ścieżki do linkera, projekt się jakoś koniecznie chciał rekompilować... Może mi ktoś wytłumaczyć jak się instaluje te biblioteki do tego dziadostwa? |
|
m4tx |
» 2012-04-04 20:29:58 Nie dziadostwa, tylko porządnego IDE... :) Później próbowałem GLUT'a i DevIL'a błędy były takie, że kompilacja wywalała natychmiast błąd że no such file... |
No to jakoś źle żeś dodał... Może powiesz, w jaki sposób i co dodałeś? Zgubiłem swoją szklaną kulę :) |
|
Nikram Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-04-04 20:58:30 Wrzuciłem np freeglut.h i libfreeglut.a do folderu projektu. W ustawieniach projektu dodałem ścieżki dla linkera i kompilatora (do folderu z projektem). Z nagłówkiem nie ma problemu, zaś jeżeli mam dobrą lokalizację pliku libfreeglut.a to najpierw pojawia mi się komunikat, że mój projekt nie jest jeszcze skompilowany i czy ma go skompilować. I gdy kliknę tak (albo poświęcę się i wcisnę samodzielnie F9) pojawia się taki log: mingw32-g++.exe: error: Files\CodeBlocks\DevPack\lib -o bin\Debug\GLUT.exe obj\Debug\main.o: No such file or directory mingw32-g++.exe: fatal error: no input files compilation terminated. Process terminated with status 1 (0 minutes, 0 seconds) 0 errors, 0 warnings Gdy pik libfreeglut.a jest w złym miejscu(lub ścieżce) to do każego wywołania funkcji jest undefined reference... btw: powodzenia w szukaniu kuli:P |
|
Chlorek |
» 2012-04-04 22:15:37 Wiele bibliotek wymaga mówiąc najprościej nie tylko samych header'ów i plików lib/a. Wiele w nich potrzebuje też odpowiednich innych plików. Polecam zainstalować te biblioteki PORZĄDNIE, nie dodawaj do projektu - instaluj bezpośredni do plików kompilatora, większość bibliotek zainstalujesz zaznaczając wszystkie foldery biblioteki i kopiując do głównego katalogu Code::Blocks. Ogółem nie widzę więcej magii w tym.
PS. co to za folder DevPacks w twoim CodeBlocks? Jakoś nie widzę czegoś takiego u siebie ani nie kojarzę, aby jakaś biblioteka to dodawała. |
|
Nikram Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-04-04 22:31:45 Taki sobie zrobiłem folderek dla DevPack (plugin Code Blocks pobierający biblioteki). No ale problem jaki miałem taki mam.
|
|
m4tx |
» 2012-04-05 10:29:02 mingw32-g++.exe: error: Files\CodeBlocks\DevPack\lib |
To mi wygląda na jakąś uciętą ścieżkę... Daj może ścieżkę do biblioteki... Czy cokolwiek w cudzysłowia... Powinno zadziałać wtedy. |
|
« 1 » |