[SFML] Wyśrodkowanie tekstu
Ostatnio zmodyfikowano 2012-04-07 15:10
dfrugo Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML] Wyśrodkowanie tekstu » 2012-04-07 12:57:12 Witam Jak najłatwiej wyśrodkować napis względem jakiejś ramki. sf::Shape frameMenu = sf::Shape::Rectangle( 0, 0, 390, 45, sf::Color( 25, 25, 112 ), 5, sf::Color::White ); frameMenu.SetPosition( 205, 55 );
sf::String tekst; tekst.SetText( L"MENU" ); tekst.SetColor( sf::Color::White ); Teraz musiałbym znaleźć środek tekstu używając tekst.setCenter() i potem tekst.setPosition() na środek ramki. Jednak nie potrafię znaleźć środka tego tekstu. Nie wiem też dlaczego nad tekstem jest parę dodatkowych pikseli. Tak, że tekst ustawiony w pozycji (0, 0) nie jest wyświetlany w tej pozycji tylko trochę niżej tak: (0, 8). Dlatego tekst.GetSize() / 2 nie daje mi środka w osi y dopiero ( tekst.GetSize() + 8 ) / 2 ) . Natomiast w osi x nie wiem w ogóle jak ten środek znaleźć. A może wogóle źle kombinuje i jest jakaś prostsza metoda? |
|
hincu |
» 2012-04-07 15:03:11 |
|
dfrugo Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-04-07 15:10:21 Doszedłem do tej metody tylko nie wiem w osi Y i tak muszę dodać te 8 pikseli, żeby mi się to wyśrodkowało tekst.SetCenter( tekst.GetRect().GetWidth() / 2,( tekst.GetRect().GetHeight() + 8 ) / 2 )
|
|
« 1 » |