aimo6 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Visual 2010expres... i kompilacja » 2012-04-07 17:35:52 Witam. Ostatnio zainstalowałem sobie to środowisko. Mam pewien problem. Pisząc programy tak jak się już przyzwyczaiłem nic nie chce mi się skompilować. Mam np. taki kod: #include "aschet.hpp"
int etap = 1; HWND hwnd, przy[ 10 ];
MSG Komunikat;
LRESULT CALLBACK WndProc( HWND hwnd, UINT msg, WPARAM wParam, LPARAM lParam );
int WINAPI WinMain( HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpCmdLine, int nCmdShow ) { WNDCLASSEX wc; wc.cbSize = sizeof( WNDCLASSEX ); wc.style = 0; wc.lpfnWndProc = WndProc; wc.cbClsExtra = 0; wc.cbWndExtra = 0; wc.hInstance = hInstance; wc.hIcon = LoadIcon( NULL, IDI_APPLICATION ); wc.hCursor = LoadCursor( NULL, IDC_ARROW ); wc.hbrBackground =( HBRUSH )( COLOR_WINDOW + 12 ); wc.lpszMenuName = NULL; wc.lpszClassName = "NazwaKlasy"; wc.hIconSm = LoadIcon( NULL, IDI_APPLICATION ); if( !RegisterClassEx( & wc ) ) { MessageBox( NULL, "Wysoka Komisja odmawia rejestracji tego okna!", "Niestety...", MB_ICONEXCLAMATION | MB_OK ); return 1; } hwnd = CreateWindowEx( WS_EX_CLIENTEDGE, "NazwaKlasy", "Oto okienko", WS_OVERLAPPEDWINDOW, CW_USEDEFAULT, CW_USEDEFAULT, 1000, 700, NULL, NULL, hInstance, NULL ); ikony ikony1 ikony2 ikony3 ikony4 ikony5 ikony6 ikony7 if( SetTimer( hwnd, 1, 100, NULL ) == 0 ) MessageBox( hwnd, "Nie można utworzyć timera!", "Kurde", MB_ICONSTOP ); if( hwnd == NULL ) { MessageBox( NULL, "Okno odmówiło przyjścia na świat!", "Ale kicha...", MB_ICONEXCLAMATION ); return 1; } ShowWindow( hwnd, nCmdShow ); UpdateWindow( hwnd ); while( GetMessage( & Komunikat, NULL, 0, 0 ) ) { TranslateMessage( & Komunikat ); DispatchMessage( & Komunikat ); } return Komunikat.wParam; }
LRESULT CALLBACK WndProc( HWND hwnd, UINT msg, WPARAM wParam, LPARAM lParam ) { switch( etap ) { case 1: switch( msg ) { case WM_PAINT: PAINTSTRUCT ps; HDC hdcNowy, hdc; hdc = BeginPaint( hwnd, & ps ); blit( hwnd, "C:\\Users\\Jolanta\\Desktop\\Dmnn\\projekty\\materiały\\tlo.bmp", 0, 0 ); EndPaint( hwnd, & ps ); break; case WM_COMMAND: switch( wParam ) { case 2: etap = 2; ShowWindow( przy[ 0 ], SW_HIDE ); ShowWindow( przy[ 1 ], SW_HIDE ); ShowWindow( przy[ 2 ], SW_HIDE ); ShowWindow( przy[ 3 ], SW_HIDE ); ShowWindow( przy[ 4 ], SW_SHOW ); ShowWindow( przy[ 5 ], SW_SHOW ); ShowWindow( przy[ 6 ], SW_SHOW ); ShowWindow( przy[ 7 ], SW_SHOW ); blit( hwnd, "C:\\Users\\Jolanta\\Desktop\\Dmnn\\projekty\\materiały\\budynek.bmp", 0, 0 ); break; case 3: break; case 4: break; case 5: PostQuitMessage( 0 ); } break; case WM_CLOSE: DestroyWindow( hwnd ); break; case WM_DESTROY: PostQuitMessage( 0 ); break; default: return DefWindowProc( hwnd, msg, wParam, lParam ); } break; case 2: switch( msg ) { case WM_PAINT: PAINTSTRUCT ps; BeginPaint( hwnd, & ps ); blit( hwnd, "C:\\Users\\Jolanta\\Desktop\\Dmnn\\projekty\\materiały\\budynek.bmp", 0, 0 ); EndPaint( hwnd, & ps ); break; case WM_COMMAND: switch( wParam ) { case 4: break; case 5: break; case 6: break; case 7: etap = 1; ShowWindow( przy[ 0 ], SW_SHOW ); ShowWindow( przy[ 1 ], SW_SHOW ); ShowWindow( przy[ 2 ], SW_SHOW ); ShowWindow( przy[ 3 ], SW_SHOW ); ShowWindow( przy[ 4 ], SW_HIDE ); ShowWindow( przy[ 5 ], SW_HIDE ); ShowWindow( przy[ 6 ], SW_HIDE ); ShowWindow( przy[ 7 ], SW_HIDE ); blit( hwnd, "C:\\Users\\Jolanta\\Desktop\\Dmnn\\projekty\\materiały\\tlo1.bmp", 0, 0 ); break; } break; case WM_CLOSE: DestroyWindow( hwnd ); break; case WM_DESTROY: PostQuitMessage( 0 ); break; default: return DefWindowProc( hwnd, msg, wParam, lParam ); } } return 0; }
i aschet #include <windows.h>
#ifndef ashet_hpp #define ashet_hpp
#define ikony przy[0] = CreateWindowEx( WS_EX_CLIENTEDGE, "BUTTON", "Nowa gra", WS_CHILD | WS_VISIBLE,300, 200, 100, 30, hwnd,(HMENU)2, hInstance, NULL ); #define ikony1 przy[1] = CreateWindowEx( WS_EX_CLIENTEDGE, "BUTTON", "Wczytaj", WS_CHILD | WS_VISIBLE,300, 250, 100, 30, hwnd,(HMENU)3, hInstance, NULL ); #define ikony2 przy[2] = CreateWindowEx( WS_EX_CLIENTEDGE, "BUTTON", "Opcje", WS_CHILD | WS_VISIBLE,300, 300, 100, 30, hwnd, (HMENU)4, hInstance, NULL ); #define ikony3 przy[3] = CreateWindowEx( WS_EX_CLIENTEDGE, "BUTTON", "Wyjście", WS_CHILD | WS_VISIBLE,300, 350, 100, 30, hwnd, (HMENU)5, hInstance, NULL );
#define ikony4 przy[4] = CreateWindowEx( WS_EX_CLIENTEDGE, "BUTTON", "losuj postać", WS_CHILD | WS_VISIBLE,600, 350, 90, 30, hwnd,(HMENU)5, hInstance, NULL );ShowWindow(przy[4],SW_HIDE); #define ikony5 przy[5] = CreateWindowEx( WS_EX_CLIENTEDGE, "BUTTON", "OK", WS_CHILD | WS_VISIBLE,600, 400, 50, 30, hwnd,(HMENU)6, hInstance, NULL );ShowWindow(przy[5],SW_HIDE); #define ikony6 przy[6] = CreateWindowEx( WS_EX_CLIENTEDGE, "BUTTON", "wstecz", WS_CHILD | WS_VISIBLE,655, 400, 50, 30, hwnd,(HMENU)7, hInstance, NULL );ShowWindow(przy[6],SW_HIDE); #define ikony7 przy[7] = CreateWindowEx( WS_EX_CLIENTEDGE, "EDIT", "", WS_CHILD | WS_VISIBLE,600, 300, 100, 20, hwnd,(HMENU)2, hInstance, NULL );ShowWindow(przy[7],SW_HIDE);
#endif void blit( HWND hwnd, LPCTSTR scie, int lokx, int loky ) { HDC hdcNowy, hdc; hdc = GetDC( hwnd ); hdcNowy = CreateCompatibleDC( hdc ); HBITMAP hbmObraz, hbmOld; SelectObject( hdcNowy, hbmObraz ); hbmObraz =( HBITMAP ) LoadImage( NULL, scie, IMAGE_BITMAP, 0, 0, LR_LOADFROMFILE ); hbmOld =( HBITMAP ) SelectObject( hdcNowy, hbmObraz ); BITMAP bmInfo; GetObject( hbmObraz, sizeof( bmInfo ), & bmInfo ); BitBlt( hdc, lokx, loky, bmInfo.bmWidth, bmInfo.bmHeight, hdcNowy, 0, 0, SRCCOPY ); DeleteObject( hbmObraz ); SelectObject( hdcNowy, hbmOld ); DeleteDC( hdcNowy ); ReleaseDC( hwnd, hdc ); return; }
class gracz { public int pozx, pozy, mapx, mapy ; };
Za nic nie chce się skompilować, chociaż pod devem wszystko spokojnie działało. Jak można by go poprawić ? |