[C++] Tworzenie menu w konsoli
Ostatnio zmodyfikowano 2012-04-13 21:52
Degezor |
» 2012-04-11 21:14:22 @Schulze13 Id entera to 13
Jeszcze jedno: jeżeli chcesz zrobić coś jeżeli użytkownik kliknie cyfrę lub literę(np. e) to zamiast ID daj 'e'. |
|
Admixior |
» 2012-04-11 22:15:10 Jakby miało to pomóc to wstawię własne menu pod konsolę, które kiedyś zrobiłem. Program gra na głośniczku w jednostce funkcją _beep(). Jakby twój kompilator nie posiadał tej funkcji to zamiast tego możesz wstawić co chcesz. Link do pliku z odsiebie.pl. Opatrzyłem plik main.cpp w dużo komentarzy więc nie powinno być problemów. Kompilujesz ten plik i jest. Dorzuciłem też skompilowany już program. PS: ten kod kompilowałem w MSVS 2010 PS do admina: nie wiem czy takie dodawanie własnych przykładów jest dobre więc w razie "w" napiszcie |
|
Schulze13 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-04-12 19:13:41 Dzięki, o takim czymś myślałem Degezor, zoptymalizowałem twój kod, ale będę zmuszony zastosować curses. |
|
RazzorFlame |
» 2012-04-12 21:24:48 Heh taki przykładzik dorzuce: #include <iostream> #include <conio.h> #include <windows.h>
using namespace std;
int main() { int wybranaopcja = 0; char znak; while( wybranaopcja != 3 ) { system( "cls" ); if( wybranaopcja == 0 ) cout << "-->Opcja 1\n"; else cout << "Opcja 1\n"; if( wybranaopcja == 1 ) cout << "-->Opcja 2\n"; else cout << "Opcja 2\n"; if( wybranaopcja == 2 ) cout << "-->Opcja 3\n"; else cout << "Opcja 3\n"; znak = getch(); switch( znak ) { case 72: wybranaopcja--; break; case 80: wybranaopcja++; break; } if( wybranaopcja < 0 ) wybranaopcja++; if( wybranaopcja > 2 ) wybranaopcja--; } return 0; }
Tam jeszcze wstawiasz co sie ma dziac jesli wybranaopcja jest rowna tyle i tyle i jezeli znak = 13 (enter). PS: if(wybranaopcja == <tutaj liczba> && znak == 13) //... |
|
Schulze13 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-04-13 21:07:27 To samo co Degezor ,ale bardziej przejrzyściej, dzięki. |
|
RazzorFlame |
» 2012-04-13 21:52:10 Mozesz se to jeszcze ulepszyc oczywiscie :D To był tylko przykład. Ja kiedyś robilem cale animacje takim sposobem. |
|
1 « 2 » |