Problem ze składnią switch .. case
Ostatnio zmodyfikowano 2009-03-06 20:31
ceunori Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Problem ze składnią switch .. case » 2009-03-06 19:44:43 Witam ponownie mam problem jak w temacie. Otóż nie wiem jak ułożyć kod w taki sposób aby przy naciśnięciu ESC konsola się wyłączała próbowałem coś zgapić z kursu z lekcji 19(XIX) ale nie udało mi się. Oto kod: #include <iostream> #include <conio.h> #include "console.ddt" #define MAX_OSOB 50 using namespace ddt::console; using namespace std;
struct gracz { string nick; string level; string zycie; };
void menu( void ) { cout << "RPG GAME! "; gotoxy( 1, 25 ); cout << "[ESC] Wyjscie "; cout << "[W] Walka "; return; };
int main() { gracz dane; cout << "Wprowadź nazwę gracza: " << endl; getline( cin, dane.nick ); clrscr(); menu(); gotoxy( 1, 2 ); cout << "Twoja nazwa to: " << dane.nick << endl; Switch( znak ) { case 27: getch(); break; } } |
|
DejaVu |
» 2009-03-06 19:52:01 Kod, który podałeś się nie skompiluje. Temat podobny: http://forum.ddt.pl/?Tid=686. Jedyne co trzeba zrobić to zamienić z tamtego tematu zapis 'x' na wartość 27. |
|
ceunori Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-03-06 20:05:28 Kurcze dalej nie za bardzo rozumiem :/ |
|
setless |
» 2009-03-06 20:31:30 Generalnie radzę Ci przeczytać jeszcze raz tą lekcje - http://kursy.ddt.pl/?LessonId=8Jeżeli chcesz sterować programem na bieżąco odpowiednimi przyciskami, to program musi sprawdzać cały czas, czy któryś z przycisków nie został naciśnięty. A więc trzeba posłużyć się pętlą i w niej dodać obsługę danych klawiszy, czyli przykładowo: while( !exit ) { button = getch(); switch( button ) { case 27: exit = true; break; } } Powyższy kod przedstawia jeden ze sposobów takiej obsługi klawiszy. Gdy chcemy dodać jakąś funkcjonalność dodajemy: while( !exit ) { button = getch(); switch( button ) { case 's': suma(); break; case 27: exit = true; break; } }
... i tak dalej. |
|
« 1 » |