Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Skończyłem Kurs C++ ze strony.Co teraz?

Ostatnio zmodyfikowano 2013-11-07 06:03
Autor Wiadomość
drewnoo
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Skończyłem Kurs C++ ze strony.Co teraz?
» 2012-04-11 19:55:06
Witam,otóż 3 dni temu ukończyłem kurs.Trochę się nad tym namęczyłem,bo zajęło mi to ok. miesiąca.Niektórzy to w kilka dni.Skończyłem uczyć się pierwszych trzech poziomów i zadaje sobie pytanie.Co dalej? Brać się za uczenie jakiejś biblioteki? Powtórzyć kurs? Omówić całkiem wszystko(Poziom X i materiały dodatkowe).Otóż, chce w przyszłości programować,bo z szkolnych przedmiotów(matma,fizyka,informatyka) idzie mi najlepiej,a co najlepsze polubiłem to i mam do tego motywacje,mimo,że spotkają mnie czasem niechęci.Co do określonego kierunku programowania zamierzam projektować,czy tworzyć(Jak to nazwać? :D) gry komputerowe,niezależnie czy sieciówki,czy tylko Single-Player(jednoosobowe)Chociaż,wiem że teraz panuje moda,że każdy "odklepie" Kurs C++,Javy czy Pascala,a potem nagle bierze się za byle jakie tworzenie,gry.Ja uważam że mam jeszcze czas,chociaż powinien zacząć wcześniej(Mam 16 lat,a ludzie patrząc na innych zaczynali wcześniej z tym).Nie,Ja mam cierpliwość,spokojnie,moge sobie poczekać,ważne bym wyrobił się z Wyrobieniem sobie pisania kodów "na blachę" w jednym języku,w pozostałych kilku wybranych przeze mnie,żebym pisał chociaż podstawowe programy.Planowałem na początek stworzyć gierkę RPG 2D jednoosobową,nie za szybko,ale powoli,wraz z nabieraniem doświadczenia.Na pewno napisze ktoś z was pod tematem: "O pisaniu gier chłopie u ciebie narazie nie ma mowy" rozumiem,tylko szukam sposobu na praktyczne ćwiczenie języka programowania. Teorie wiem i co z tego,jak człowiek nie wie jak z tego co ułożyć. To tyle,myślę że moja historia trochę was zniechęci i na pewno nie przeczytacie tego w do końca ^^ Licze na pomoc,Dziękuje dla tych którzy to zrobią.
P-54306
SeaMonster131
» 2012-04-11 20:09:28
Po 1. nawet niedawno był dokładnie taki sam temat.

Po 2. - od kogo Ty słyszałeś, że niektórzy początkujący kończą kurs C++ w kilka dni?

Po 3. nie bierz sie na razie za rpg ;) Po prostu nie dasz rady, jak to powiedziałeś: "mam czas", więc spokojnie. Na razie proponuję jeszcze poćwiczyć sobie sam C++ pisząc chociażby jakieś "bezsensowne" gry czy programy w konsoli. Zawsze wpłynie jakieś doświadczenie i będzie Ci łatwiej w przyszłośc.
No a potem przeczytaj kurs jakiejś biblioteki graficznej 2D i napisz swoją gre - zacznij od prostej gry, a później stopniowo pisz bardziej skomplikowane. W pewnym momencie stwierdzisz - tak, wiem już na tyle dużo, że potrafię napisać sobie RPG.
Oczywiście to są tylko moje rady, a czy z nich skorzystasz zależy od Ciebie ;)
P-54307
m4tx
» 2012-04-11 20:15:51
Wiele osób już na samym początku chce robić RPG. Albo najlepiej MMORPG, z proceduralnie generowanym terenem, profesjonalnym AI, z grafiką i dźwiękiem jak ze studia takiego jak EA Games. Zazwyczaj kończy się na planach albo na kilku linijkach kodu... Najlepiej poćwicz, porób mniejsze programy, potem proste gry, coraz bardziej zaawansowane, aż do momentu - jak to powiedział pekfos - że będziesz czuł, że już możesz zabrać się bez problemu za RPG. Wtedy dopiero się zabierz.

Mam 16 lat,a ludzie patrząc na innych zaczynali wcześniej z tym
No tak, np. ja mam 14 lat i znam (tak myślę :D) całkiem dobrze C++ i kilka innych języków :P

Ja mam cierpliwość,spokojnie,moge sobie poczekać
Dokładnie, lepiej poczekać, a potem zrobić coś fajnego :)
P-54309
drewnoo
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-04-11 20:17:21
I są widocznie efektowne,Wiesz zastanawiając się teraz. Myślę że powinienen coś znaleźć właśnie na poćwiczenie praktycznej części programowania. I wtedy po poćwiczeniu wezme sie za uczenie sie bilioteki,wiec postanowione,jescze dac sobie czasu i podszlifowac swoje umiejetnosci. Mimo tego doradźcie mi coś jeszcze bo takiej 100% pewnosci nie mam jeszcze:P
P-54310
m4tx
» 2012-04-11 20:22:21
No najlepiej zacząć sobie od klonów prostych gier takich jak Pong, Arkanoid, potem np. Mario. Te gry na pewno znasz na wylot i raczej nie będzie problemu z ich remakiem. Potem dopiero spróbuj wymyślić coś samemu. I pamiętaj - zawsze rozplanuj sobie wszystko. Do takich gier jak np. wymieniony przeze mnie Pong nie musisz od razu zajmować 20 kartek, ale dobrze będzie, jeśli sobie chociaż to w głowie rozplanujesz sobie. Dla większych projektów zawsze używaj długopisu i kartki. Bez dobrego rozplanowania nie zrobisz nic. I również nigdy nie zmieniaj planu. Gdy zrobisz to już w trakcie jego implementacji, aplikacja niemal na pewno nie będzie działać poprawnie, potem będziesz miał najróżniejsze problemy, niestety. Ot, taka rada :)

I jak na razie oswój się z bibliotekami do grafiki, dźwięku, sieci i fizyki - inaczej mówiąc ze wszystkim, co przydaje się podczas tworzenia gry.
P-54311
drewnoo
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-04-11 20:26:59
Okej,Czyli muszę szlifować praktyczność programowania i chociaż powoli się zapoznawać.Chcę na początek poznać jakąś bibliotekę graficzną,myślę o Allegro albo SMFL.Co według was jest lepsze,albo ma jakieś któreś z nich bardziej wyspecjalizowane zalety? Albo może jakaś inna biblioteka?
P-54312
SeaMonster131
» 2012-04-11 20:29:36
Allegro5 lub SFML, i to i to ma zalety :)

I również nigdy nie zmieniaj planu.
Z tym to się nie zgodze :P Kod trzeba pisać tak, aby jeżeli w trakcie realizacji projektu pojawiła się jakaś zmiana, była możliwość łatwej zmiany dotychczasowego kodu.
P-54313
Vallher
» 2012-04-11 20:34:55
Ja bym Ci jednak radził przerobić dodatkowe materiały, w nowym kursie nie ma jeszcze prawie nic napisane o klasach, czy dynamicznym zarządzaniu pamięcią.
P-54314
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona