Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Menu w klasie

Ostatnio zmodyfikowano 2012-04-12 18:34
Autor Wiadomość
diego997
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Menu w klasie
» 2012-04-12 12:57:45
Czy prawidłowym jest zrobienie menu(New game, Options, Exit) w klasie tzn każdy z tych trzech napisów to osobny obiekt. Dodatkowo chciałbym aby napis aktywny był podświetlony. Pytam się czy to jest prawidłowe podejście ponieważ jedyne co mi przychodzi do głowy aby poruszać sie po tych napisać to stworzenie zewnętrznej funkcji która sprawdza np bool selected i w tym momencie wiem który obiekt jest zaznaczony.
P-54331
DejaVu
» 2012-04-12 13:03:15
C/C++
class CPrzycisk;
class CMenu;

CMenu menu;
menu.push_back( new CPrzycisk( "Pozycja 1" ) );
menu.push_back( new CPrzycisk( "Pozycja 2" ) );
menu.push_back( new CPrzycisk( "Pozycja 3" ) );
CPrzycisk * pSelected = menu.getCurSel();
P-54332
diego997
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-04-12 15:13:44
Mogę wysłać kod jak to zrobiłem i ocenisz ?
P-54333
DejaVu
» 2012-04-12 15:15:26
Nie mnie oceniać kod :)
P-54334
RazzorFlame
» 2012-04-12 15:16:42
diego to zalezy czy tobie pasuje :>
P-54335
diego997
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-04-12 15:19:43
Ok to opiszę zrobiłem to na jednej klasie tworząc wewnątrz kontener czyli wygląda to w taki sposób mnie więcej

C/C++
class _Menu
{
    std::vector < string > Button;
    int selected; // dzieki temu wiem ktory obiekt jest zaznaczony
public:
   
    void CreateButton( string name );
   
   
}


Chodzi mi tylko o to czy podejście jest dobre czy mam się aż tak bardzo tym nie przejmować, byle ze kod działa ?
P-54336
RazzorFlame
» 2012-04-12 18:25:25
Jezeli dobrze sie w tym odnajdujesz a chcesz robic sam jakis projekt to prosze bardz :) Ale kiedy robisz z kims innym dobrze by było gdyby dla niego tez wszystko w kodzie bylo rzeczywiste.

EDIT:
Z tego co napisał DejaVu chodzi bardziej o stworzenie własnego kontenera w którym bedziesz przechowywal opcje.
P-54354
waxx
» 2012-04-12 18:34:15
Po prostu zrób ekran menu, który będzie posiadał własne funkcję init/update/render i podmieniaj w pętli gry wskaźnik do aktualnego ekranu na wybrany. I w tym ekranie menu już możesz mieć bajzel jaki chcesz, jakiekolwiek obiekty.
P-54357
« 1 »
  Strona 1 z 1