Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Problem z zadaniem.

Ostatnio zmodyfikowano 2012-04-14 09:51
Autor Wiadomość
corthell
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Problem z zadaniem.
» 2012-04-13 23:46:27
Witam.

Na wstępie chciałem powiedzieć, że jestem początkującym programista, przepraszam za mój styl kodu źródłowego i proszę o objaśnienie w jaki sposób go formatować tak jak jest to w innych postach. Z góry dziękuje.

Chciałem zapytać czy kod programu, który napisałem spełnia główne założenia zadania, które podam poniżej (mam kilka opcji jego wykonania, jednak chcę wiedzieć czy to konkretne rozwiązanie jest zgodne z założeniami polecenia, które mam do wykonania):

"Napisz program proszący użytkownika o podanie godzin i minut. Funkcja main() ma przekazać obie te wartości do funkcji typu void, która wyświetli je w formacie tak jak poniżej:

Podaj liczbe godzin: 9
Podaj liczbe minut : 28
Czas: 9:28

C/C++
#include <iostream>

void czas( int, int );

int main()
{
    using namespace std;
   
    int h;
    int m;
   
    cout << "Podaj liczbe godzin: ";
    cin >> h;
    cout << "Podaj liczbe minut: ";
    cin >> m;
   
    czas( h, m );
   
    return 0;
}

void czas( int godz, int min )
{
    using namespace std;
   
    cout << "Czas: " << godz << ":" << min;
}
P-54419
RazzorFlame
» 2012-04-14 09:51:06
Za styl kodu przeciez nie musisz przepraszać :D. "using namespace std;" daje sie raz. Po co kilka razy jezeli kompilator jedzie po liniach w dół? Jezeli dasz go zaraz za include'ami to on będzie widoczny we wszystkich nizszych liniach. Chyba że masz kilka plików źródłowych. Poza tym kod jest dobry.
 
Na przyszłość: problemy z zadaniem z kursu daje się w pierwszym dziale.

Edit: