Przemieszczanie obiektów w grze w tym samym czasie
Ostatnio zmodyfikowano 2012-05-04 13:49
Marys Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Przemieszczanie obiektów w grze w tym samym czasie » 2012-04-25 13:13:34 Witam,
poszukuję materiałów i przykładów na temat programowania współbieżnego (preferowane języki c, c++, c#). Podejrzewam, że to wszystko będzie trzeba zrobić na wątkach, tylko co jeśli np. 2 obiekty/ watki muszę się z sobą porozumiewać/ komunikować?
Można sobie przyjąć 2 postacie i teraz zakładamy że każda postać to wątek i one w tym samym czasie muszą wykonywać to samo lub różne rzeczy, np. jeden szuka czegoś w tym kwadracie, a drugi w innym i komunikują się między sobą które kwadraty już byłby przeszukane. Dobrze to rozumiem? |
|
jankowalski25 |
» 2012-04-25 13:55:01 Najlepiej chyba kupić książkę. Poszukaj na forum, tematów o książkach było sporo. |
|
DejaVu |
» 2012-04-25 15:04:33 Gier się tak nie pisze. |
|
kampar |
» 2012-04-25 16:25:20 Aby to zrobić wystarczy jeden wątek |
|
Dawidsoni |
» 2012-04-25 19:06:02 Jeśli chcesz mieć kilka wątków w grze to chyba najlepiej jest, jeśli wątki są odpowiedzialne za niezależne sobie operacje. Na przykład 1 wątek może sprawdzać kolizje z 1 obiektem, a drugi sprawdzać kolizje z 2 obiektem. |
|
DejaVu |
» 2012-04-25 19:57:58 Jeśli chcesz mieć kilka wątków w grze to chyba najlepiej jest, jeśli wątki są odpowiedzialne za niezależne sobie operacje. Na przykład 1 wątek może sprawdzać kolizje z 1 obiektem, a drugi sprawdzać kolizje z 2 obiektem.
|
Niestety piszesz głupoty... :) |
|
Dawidsoni |
» 2012-04-25 21:20:41 To sorry, że zamotałem. Widocznie czegoś nie rozumiem w tym;/. |
|
Marys Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-04-25 21:24:45 Tu nie chodzi o grę tylko o programowanie współbieżne. |
|
« 1 » 2 3 |