Pomysł na zapis kodu- Ekwipunek
Ostatnio zmodyfikowano 2012-05-05 22:53
Temes Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Pomysł na zapis kodu- Ekwipunek » 2012-04-26 17:44:59 Piszę grę, i w niej jest np. ekwipunek. I teraz nie mam pomysłu jak napisać kod... Chcę, aby był plik o przedmiotach i plik o przedmiotach w ekwipunku: std::fstream EkwipunekPlik; std::fstream Przedmioty;
Moim zamierzeniem jest takie cos, ze np. jak dostaniemy przedmiot z listy przedmiotpw Przedmioty to dodaje sie on do ekwipunku EkwipunekPlik . Nie wiem jak to zrobić... Czy na tablicach? Czy z warunkami, czyli że np. Miecz = 0; Topor = 0; Luk = 0; Przedmioty >> Miecz; Przedmioty >> Topor; Przedmioty >> Luk;
if( Miecz == 1 ) std::cout << "Miecz";
if( Topor == 1 ) std::cout << "Topoór";
if( Luk == 1 ) std::cout << "Luk"; Niby powyżej jest już gotowy szkielet kodu, ale chcę, aby jeszcze te przedmioty można sprzedać... Ma ktoś jakiś pomysł jak to napisać? |
|
SeaMonster131 |
» 2012-04-26 18:12:58 class CPrzedmioty { public: string nazwa; int wlasciwosci; };
vector < CPrzedmioty > Przedmioty;
CPrzedmioty przedmiot; przedmiot.nazwa = "miecz"; przedmiot.wlasciwosci = 1;
Przedmioty.push_back( przedmiot );
O coś takiego Ci chodzi ? // Oczywiście możesz sobie mieć 2 vectory - przedmioty które masz oraz przedmioty dostępne w całej grze. I wtedy jak dostaniesz jakiś przedmiot, to sprawdzasz czy istnieje w vectorze z wszystkimi przedmiotami, jeżeli tak to dodajesz go do vectora z przedmiotami w ekwipunku. |
|
Temes Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-04-28 13:00:20 @up może i jest dobrze, ale ja nie rozumiem wielu rzeczy, bo jeszcze się o klasach, vectorach itd. nie uczyłem... Mam kod... Napisałem go na razie tylko na kartce, nie sprawdzalem czy działa, ale teraz mam dylemat - jak zrobić, aby te itemy sprzedawać? Miecz = "Pierwszy Miecz"; Topor = "Drugi Topor"; Luk = "Trzeci Luk";
IloscMieczy = 0; IloscToporow = 0; IloscLukow = 0;
if( IloscMieczy >= 1 ) std::cout << Miecz;
Tak to by wyglądało, i gdyby był przedmiot to pisze, ale teraz jak to sprzedać? To proste... Jak się sprzeda to IloscMieczy = IloscMieczy - 1; ale problem polega na tym jak to wybierac? Nie mam zadnej obslugi myszki, tylko klawiatura, a ciezko by bylo zrobic, gdyby bylo 100 itemow to robic Jaki numer chcesz sprzedac? std::cin >> NumerDoSprzedania - chciałem zrobić takie menu że np.: Miecz [E] Sprzedaj Topor Luk Jezeli ktos wcisnie np. "S" to: Miecz Topor [E] Sprzedaj Luk Jezeli ktos wcisnie np. "W" to: Miecz [E] Sprzedaj Topor Luk I TAK DALEJ - ale jak takie coś zrobić? Albo macie jakieś inne pomysły na podobiznę takiego menu? |
|
kizia |
» 2012-05-05 22:53:30 Mozesz np zrobic tak, że jak klikniesz SPRZEDAJ to wtedy sprawdzisz jakie przedmioty masz w ekwipunku, ponumerujesz je i jak bedzie cos chcial sprzedac to wciska dany numer |
|
« 1 » |