Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Pomysł na zapis kodu- Ekwipunek

Ostatnio zmodyfikowano 2012-05-05 22:53
Autor Wiadomość
Temes
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Pomysł na zapis kodu- Ekwipunek
» 2012-04-26 17:44:59
Piszę grę, i w niej jest np. ekwipunek. I teraz nie mam pomysłu jak napisać kod... Chcę, aby był plik o przedmiotach i plik o przedmiotach w ekwipunku:
C/C++
std::fstream EkwipunekPlik; //Plik w którym jest lista przedmiotow ktore mamy w ekwipunku
std::fstream Przedmioty; //Plik w ktorym jest lista przedmiotow (ogolna - w calej grze)

Moim zamierzeniem jest takie cos, ze np. jak dostaniemy przedmiot z listy przedmiotpw
Przedmioty
 to dodaje sie on do ekwipunku
EkwipunekPlik
.

Nie wiem jak to zrobić... Czy na tablicach? Czy z warunkami, czyli że np.
C/C++
Miecz = 0;
Topor = 0;
Luk = 0;
Przedmioty >> Miecz;
Przedmioty >> Topor;
Przedmioty >> Luk;

//Dostajemy przedmiot: Miecz = 1;
if( Miecz == 1 ) std::cout << "Miecz";

if( Topor == 1 ) std::cout << "Topoór";

if( Luk == 1 ) std::cout << "Luk";

Niby powyżej jest już gotowy szkielet kodu, ale chcę, aby jeszcze te przedmioty można sprzedać... Ma ktoś jakiś pomysł jak to napisać?



P-55429
SeaMonster131
» 2012-04-26 18:12:58
C/C++
class CPrzedmioty
{
public:
   
    string nazwa;
    int wlasciwosci;
    // itd ...
};

vector < CPrzedmioty > Przedmioty;

//wczytujesz przedmioty z pliku i dodajesz je do vectora Przedmioty

// np znalazles miecz:
CPrzedmioty przedmiot;
przedmiot.nazwa = "miecz";
przedmiot.wlasciwosci = 1;
// ....

Przedmioty.push_back( przedmiot );

// to tylko przyklad, mozesz sobie uzyc konstruktora itd, co tam tylko zechcesz

O coś takiego Ci chodzi ?

// Oczywiście możesz sobie mieć 2 vectory - przedmioty które masz oraz przedmioty dostępne w całej grze. I wtedy jak dostaniesz jakiś przedmiot, to sprawdzasz czy istnieje w vectorze z wszystkimi przedmiotami, jeżeli tak to dodajesz go do vectora z przedmiotami w ekwipunku.
P-55432
Temes
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-04-28 13:00:20
@up może i jest dobrze, ale ja nie rozumiem wielu rzeczy, bo jeszcze się o klasach, vectorach itd. nie uczyłem...

Mam kod... Napisałem go na razie tylko na kartce, nie sprawdzalem czy działa, ale teraz mam dylemat - jak zrobić, aby te itemy sprzedawać?
C/C++
//OGOLNY PLIK O PRZEDMIOTACH, W NIM JEST:
Miecz = "Pierwszy Miecz";
Topor = "Drugi Topor";
Luk = "Trzeci Luk";
//PLIK UZYTKOWNIKA CO MA W EKWIPUNKU:
IloscMieczy = 0;
IloscToporow = 0;
IloscLukow = 0;
//DZIALANIA:
if( IloscMieczy >= 1 ) std::cout << Miecz;

Tak to by wyglądało, i gdyby był przedmiot to pisze, ale teraz jak to sprzedać? To proste... Jak się sprzeda to IloscMieczy = IloscMieczy - 1; ale problem polega na tym jak to wybierac? Nie mam zadnej obslugi myszki, tylko klawiatura, a ciezko by bylo zrobic, gdyby bylo 100 itemow to robic Jaki numer chcesz sprzedac?
std::cin >> NumerDoSprzedania
 - chciałem zrobić takie menu że np.:
Miecz [E] Sprzedaj
Topor
Luk
Jezeli ktos wcisnie np. "S" to:
Miecz
Topor [E] Sprzedaj
Luk
Jezeli ktos wcisnie np. "W" to:
Miecz [E] Sprzedaj
Topor
Luk
I TAK DALEJ - ale jak takie coś zrobić? Albo macie jakieś inne pomysły na podobiznę takiego menu?
P-55518
kizia
» 2012-05-05 22:53:30
Mozesz np zrobic tak, że jak klikniesz SPRZEDAJ to wtedy sprawdzisz jakie przedmioty masz w ekwipunku, ponumerujesz je i jak bedzie cos chcial sprzedac to wciska dany numer
P-56085
« 1 »
  Strona 1 z 1