Jak odwołać się w module do zmiennej tworzonej w main?
Ostatnio zmodyfikowano 2012-04-27 20:57
Virpi Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Jak odwołać się w module do zmiennej tworzonej w main? » 2012-04-27 20:50:39 Witam. Mój problem polega na tym, że przy użyciu SFML tworzę w mainie zmienną sf::Event zdarzenie, której wartość odczytuję w pętli while i teraz od rodzaju zdarzenia zaliezy to, co stanie sięw programie. I tak np. w module z klasą CAkwarium mam zmianę poziomu wody, jednak nie wiem, jak w funkcji void CAkwarium::ch_water_lvl() mogę odwołać sie do tej zmiennej tworzonej w mainie. Oto kod: #include <iostream>
#include "CAkwarium.h"
using namespace std;
int main() { sf::Window oknoAplikacji( sf::VideoMode( 800, 600, 32 ), "AKWARIUM" ); sf::Event zdarzenie; while( 1 ) { oknoAplikacji.GetEvent( zdarzenie ); } return 0; }
#ifndef CAKWARIUM_H #define CAKWARIUM_H
#include "CElement_gry.h" #include <SFML/Graphics.hpp>
class CAkwarium { public: CAkwarium(); virtual ~CAkwarium(); void ch_water_lvl(); void r_water_lvl(); void ch_purity(); void r_purity(); void add_item(); int visible_water_lvl; int visible_purity; CElement_gry * wsk; protected: private: int water_lvl; int purity; };
#endif
#include "CAkwarium.h"
void CAkwarium::ch_water_lvl() { if( zdarzenie.Key.Code == sf::Key::W ) { water_lvl++; } else { if( 1 ) { water_lvl--; } } }
Wkleiłem tylko ważne fragmenty kodu. Reszty nie przerabiałem, bo będzie polegała na tym samym. Bardzo proszę o podpowiedź. |
|
SeaMonster131 |
» 2012-04-27 20:57:06 Daj sf::Event jako argument tej metody. |
|
« 1 » |