Trust Temat założony przez niniejszego użytkownika |
uruchomienie gry- bład systemu ? » 2012-05-01 14:06:05 Witam ! Dlaczego wyskakuje mi błąd o treści: "Nie można uruchomić gry , ponieważ na komputerze nie znaleziono alleg42.dll.Spróbuj ponownie zainstalować program, aby naprawić ten problem" gdy chcę uruchomić grę jako aplikacja ? W przypadku kiedy odpalam przez kompilator (przez wciśnięcie F9 )gra działa normalnie ... Niżej kod źródłowy jeżeli miałby się do czegoś przydać. #include <allegro.h>
int main() { allegro_init(); install_keyboard(); set_color_depth( 32 ); set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT_WINDOWED, 880, 686, 0, 0 ); BITMAP * buffer = create_bitmap( 880, 686 ); clear_to_color( buffer, 0x333333 ); install_sound( DIGI_AUTODETECT, MIDI_AUTODETECT, "" ); set_volume( 255, 255 ); BITMAP * s1 = NULL; BITMAP * s2 = NULL; BITMAP * MAPA = NULL; BITMAP * bufor = NULL; BITMAP * start = NULL; SAMPLE * dzwiek = NULL; bufor = create_bitmap( 880, 686 ); if( !bufor ) { set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 ); allegro_message( "Nie mogę utworzyć bufora !" ); allegro_exit(); return 0; } MAPA = load_bmp( "mapy/MAPA.bmp", default_palette ); if( !MAPA ) { set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 ); allegro_message( "Nie mogę utworzyć mapy !" ); allegro_exit(); return 0; } s1 = load_bmp( "samochody/s1.bmp", default_palette ); if( !s1 ) { set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 ); allegro_message( "nie mogę załadować obrazka s1 !" ); allegro_exit(); return 0; } s2 = load_bmp( "samochody/s2.bmp", default_palette ); if( !s2 ) { set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 ); allegro_message( "nie mogę załadować obrazka s2 !" ); allegro_exit(); return 0; } start = load_bmp( "start.bmp", default_palette ); if( !s2 ) { set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 ); allegro_message( "nie mogę załadować obrazka start !" ); allegro_exit(); return 0; } dzwiek = load_sample( "dzwieki/warkot1.wav" ); if( !dzwiek ) { set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 ); allegro_message( "nie mogę załadować dzwieku !" ); allegro_exit(); return 0; } int s1_x = 130, s1_y = 400, s2_x = 80, s2_y = 400; play_sample( dzwiek, 255, 127, 1000, 1 ); while( !key[ KEY_ESC ] ) { if( key[ KEY_LEFT ] ) { adjust_sample( dzwiek, 255, 127, 300, 0 ); s1_x--; } if( key[ KEY_RIGHT ] ) { adjust_sample( dzwiek, 255, 255, 1000, 0 ); s1_x++; } if( key[ KEY_UP ] ) { adjust_sample( dzwiek, 255, 255, 1000, 0 ); s1_y--; } if( key[ KEY_DOWN ] ) { adjust_sample( dzwiek, 255, 255, 1000, 0 ); s1_y++; } if( key[ KEY_A ] ) s2_x--; if( key[ KEY_D ] ) s2_x++; if( key[ KEY_W ] ) s2_y--; if( key[ KEY_S ] ) s2_y++; clear_to_color( bufor, makecol( 150, 150, 150 ) ); rest( 1 ); blit( MAPA, bufor, 0, 0, 0, 0, MAPA->w, MAPA->h ); blit( start, bufor, 20, 6, 40, 362, start->w, start->h ); masked_blit( s1, bufor, 0, 0, s1_x, s1_y, s1->w, s1->h ); masked_blit( s2, bufor, 0, 0, s2_x, s2_y, s2->w, s2->h ); blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 880, 686 ); } destroy_bitmap( bufor ); destroy_bitmap( MAPA ); destroy_bitmap( s1 ); destroy_bitmap( s2 ); readkey(); destroy_bitmap( buffer ); return 0; } END_OF_MAIN();
|