Postacie stworzone w pliku graficznym
Ostatnio zmodyfikowano 2012-05-04 07:16
alberti Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Postacie stworzone w pliku graficznym » 2012-05-03 18:21:40 Witam serdecznie, z góry was proszę o wyrozumiałość. Mam taki problem otóż stworzyłem planszę gry i postacie w programie graficznym (są zapisane formacie pliku bmp) moje pytanie jako laika jest następujące jak połączyć kod źródłowy C++ z plikami graficznymi stworzonymi przeze mnie? Żeby z tego wyszła prosta gierka np. sterowanie myszką kołem po małej planszy. Będę wdzięczny jak mi pomożecie, dzięki temu zrozumie chociaż trochę programowanie gier. Pozdrawiam |
|
mactec |
» 2012-05-03 18:28:50 Użyj jakąś bibliotekę np. Allegro, SDL, SMFL. Kursy masz na stronie. |
|
SeaMonster131 |
» 2012-05-03 18:29:58 |
|
m4tx |
» 2012-05-03 18:46:31 W BMP się nie trzyma grafik dla gier :) Zresztą w ogóle się nie trzyma grafik w BMP... |
|
akwes |
» 2012-05-03 19:00:22 @m4tx, a dlaczego ;> ? |
|
m4tx |
» 2012-05-03 19:02:07 Bo nie wykorzystuje żadnej metody kompresji (nawet bezstratnej), przez co pliki zapisane w tym formacie ważą bardzo dużo... A poza tym nie obsługuje przezroczystości. |
|
xevuel |
» 2012-05-03 19:06:02 A poza tym nie obsługuje przezroczystości. |
A właśnie że obsługuje, tylko nie wszystkie programy umieją tą przeźroczystość tam wcisnąć; przeczytaj na wikipedii jak jest BMP zbudowane - na 4 bajtach, czli R, G, B, i A :) Wiadomo, że nie powinno się używać BMP w grach, ale ze względu na dużo prostszą obsługę jest on jednak często wykorzystywany. |
|
akwes |
» 2012-05-03 19:13:38 Bo nie wykorzystuje żadnej metody kompresji (nawet bezstratnej), przez co pliki zapisane w tym formacie ważą bardzo dużo... A poza tym nie obsługuje przezroczystości.
|
Co do przeźroczystości to @up, co do kompresji to wikipedia BMP - oferuje zapis z kompresją RLE lub bez kompresji (powszechniejszy).
|
Taką samą kompresję posiada format *.tga, który w grach był wykorzystywany na potęgę http://pl.wikipedia.org/wiki/TGA_(informatyka)Większość silników i tak dekoduje sobie obrazek do postaci mapy bitowej bo łatwiej na tym operować. BMP do małych projektów jest bardzo dobre i nic nie stoi na przeszkodzie aby go używać :) Zwłaszcza że jest uniwersalny. |
|
« 1 » 2 |