Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Postacie stworzone w pliku graficznym

Ostatnio zmodyfikowano 2012-05-04 07:16
Autor Wiadomość
alberti
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Postacie stworzone w pliku graficznym
» 2012-05-03 18:21:40
  Witam serdecznie, z góry was proszę o wyrozumiałość. Mam taki problem otóż stworzyłem planszę gry i postacie w programie graficznym (są zapisane formacie pliku bmp) moje pytanie jako laika jest następujące jak połączyć kod źródłowy C++ z plikami graficznymi stworzonymi przeze mnie? Żeby z tego wyszła prosta gierka np. sterowanie myszką kołem po małej planszy.
Będę wdzięczny jak mi pomożecie, dzięki temu zrozumie chociaż trochę programowanie gier.
Pozdrawiam 
P-55889
mactec
» 2012-05-03 18:28:50
Użyj jakąś bibliotekę np. Allegro, SDL, SMFL. Kursy masz na stronie.
P-55890
SeaMonster131
» 2012-05-03 18:29:58
Najpierw: » KursyKurs C++ kurs, a potem na przykład: » KursyKurs SFML 1.6, C++ kurs albo możesz też zobaczyć Allegro5.
P-55891
m4tx
» 2012-05-03 18:46:31
W BMP się nie trzyma grafik dla gier :) Zresztą w ogóle się nie trzyma grafik w BMP...
P-55894
akwes
» 2012-05-03 19:00:22
@m4tx, a dlaczego ;> ?
P-55898
m4tx
» 2012-05-03 19:02:07
Bo nie wykorzystuje żadnej metody kompresji (nawet bezstratnej), przez co pliki zapisane w tym formacie ważą bardzo dużo... A poza tym nie obsługuje przezroczystości.
P-55900
xevuel
» 2012-05-03 19:06:02
A poza tym nie obsługuje przezroczystości.
 A właśnie że obsługuje, tylko nie wszystkie programy umieją tą przeźroczystość tam wcisnąć; przeczytaj na wikipedii jak jest BMP zbudowane - na 4 bajtach, czli R, G, B, i A :)

Wiadomo, że nie powinno się używać BMP w grach, ale ze względu na dużo prostszą obsługę jest on jednak często wykorzystywany.
P-55901
akwes
» 2012-05-03 19:13:38

Bo nie wykorzystuje żadnej metody kompresji (nawet bezstratnej), przez co pliki zapisane w tym formacie ważą bardzo dużo... A poza tym nie obsługuje przezroczystości.

Co do przeźroczystości to @up,

co do kompresji to wikipedia

BMP - oferuje zapis z kompresją RLE lub bez kompresji (powszechniejszy).

Taką samą kompresję posiada format *.tga, który w grach był wykorzystywany na potęgę http://pl.wikipedia.org/wiki/TGA_(informatyka)

Większość silników i tak dekoduje sobie obrazek do postaci mapy bitowej bo łatwiej na tym operować. BMP do małych projektów jest bardzo dobre i nic nie stoi na przeszkodzie aby go używać :) Zwłaszcza że jest uniwersalny.
P-55903
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona