Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Okienko informacji na ekranie

Ostatnio zmodyfikowano 2012-05-04 15:01
Autor Wiadomość
sarna1995
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Okienko informacji na ekranie
» 2012-05-04 13:22:56
Witam jestem nowy na tym forum. Tworze grę podobną z wyglądu do tibii. Ale na tym podobieństwa się kończą. Mam problem.
  Nie wiem jak zrobić okienko z informacjami i poziomie stanie życia itd. Mam gotowy szkielet gry sterowanie, pasek życia. ale nie wiem jak wyświetlić go w ten sposób :
   1. klikam w mały kwadrat w lewym dolnym rogu
   2. wyświetla mi się okienko z tymi informacjami
   3. klikam " x " i okienko znika do pierwotnej formy

Przypuszczam , iż należy zrobić to w Win Api ale dokładnie jak to napisać to nie mam pojęcia.


Pozdrawiam. Z góry dziękuję za odpowiedź.
P-55983
m4tx
» 2012-05-04 13:42:36
Jeśli koniecznie chcesz to zrobić w WinAPI to: » KursyKurs WinAPI, C++ kurs
Jeśli nie jesteś masochistą to użyj jakiejś biblioteki graficznej. Polecam SFML, możesz też użyć Allegro5 lub ew. SDL.
P-55988
kampar
» 2012-05-04 13:55:37
I od razu człowiek się uśmiecha, czytając takie tematy :).
Zapomniałeś napisać w jakiej bibliotece graficznej piszesz, ale generalnie sprowadza się to do tego, że jeżeli pozycja kursora będzie znajdowała się w danym przedziale (czyli np. w prostokątnym przycisku) oraz zostanie naciśnięty przycisk myszy to wyświetlamy potrzebne okno.
P-55990
sarna1995
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Przepraszam za przeoczenie
» 2012-05-04 14:01:31
przepraszam za przeoczenie. Tworzę to w bibliotece alegro. teraz pracuje nad scroolowaniem. czyli żeby wykonać te okienko informacyjne wystarczy GUI z alegro tak ?
P-55991
SeaMonster131
» 2012-05-04 15:01:35
Możesz to zrobić za pomocą AllegroGUI, o ile piszesz w Allegro4.x, albo po prostu rysować bitmapę po kliknięciu.

C/C++
bool rysuj = false;

if( klikniesz ten kwadracik )
     rysuj = true;

if( rysuj )
{
    rysujesz okienko i inne informacje
    if( okienko zamknij )
         rysuj = false;
   
}
P-55999
« 1 »
  Strona 1 z 1