Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Tetris, a spadanie klocków

Ostatnio zmodyfikowano 2009-03-19 18:23
Autor Wiadomość
steckel
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Tetris, a spadanie klocków
» 2009-03-18 20:18:19
Witam!
Piszę popularną grę Tetris w konsoli. Mój problem polega na tym, że nie wiem jak napisać wielowątkowy program. W przypadku gry chodzi o to, aby co 1 sek spadał klocek i jednocześnie obsługiwane były klawisze.
Z góry dziękuję :)
P-4823
DejaVu
» 2009-03-18 20:27:32
Takich rzeczy się nie pisze wielowątkowo. Robisz zmienną licznik, a następnie możesz sprawdzać, czy następujący warunek jest prawdziwy:
C/C++
licznik++;
if( licznik % 200 == 0 )
{
    //...
} //if
P-4824
steckel
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-03-19 15:13:32
No tak, ale jeżeli dodam funkcję wczytywania klawiszy, to program będzie czekał na naciśnięcie klawisza. Można chyba zrobić to z operacjami na czasie: najpierw do zmiennej CZAS przypiszę teraźniejszy czas, a po jakimś czasie program sprawdzi czy CZAS - aktualny czas >= 1 sek. Wtedy pojawia się problem, że program nie wie kiedy sprawdzić ten warunek. Jeżeli miałby sprawdzać w każdej milisekundzie to znacznie by to obciążyło procesor, a gdyby miał sprawdzać w każdej setnej sekundzie to funkcja wczytywania troszkę się opóźni.
Mam nadzieje, że jest zrozumiałem to co napisałem.
P-4832
lynx
» 2009-03-19 15:54:01

No tak, ale jeżeli dodam funkcję wczytywania klawiszy, to program będzie czekał na naciśnięcie klawisza.
No to użyj takich funkcji aby program się nie zatrzymywał czekając na przyciśnięcie przycisku. (np. if z kbhit() a w if'ie getch() - obydwie funkcje z conio.h )
P-4836
steckel
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-03-19 18:23:37
Wielkie dzięki!
Efekt mojej kilkugodzinnej pracy: http://forum.ddt.pl/?Tid=715
P-4842
« 1 »
  Strona 1 z 1