Tetris, a spadanie klocków
Ostatnio zmodyfikowano 2009-03-19 18:23
steckel Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Tetris, a spadanie klocków » 2009-03-18 20:18:19 Witam! Piszę popularną grę Tetris w konsoli. Mój problem polega na tym, że nie wiem jak napisać wielowątkowy program. W przypadku gry chodzi o to, aby co 1 sek spadał klocek i jednocześnie obsługiwane były klawisze. Z góry dziękuję :) |
|
DejaVu |
» 2009-03-18 20:27:32 Takich rzeczy się nie pisze wielowątkowo. Robisz zmienną licznik, a następnie możesz sprawdzać, czy następujący warunek jest prawdziwy: licznik++; if( licznik % 200 == 0 ) { }
|
|
steckel Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-03-19 15:13:32 No tak, ale jeżeli dodam funkcję wczytywania klawiszy, to program będzie czekał na naciśnięcie klawisza. Można chyba zrobić to z operacjami na czasie: najpierw do zmiennej CZAS przypiszę teraźniejszy czas, a po jakimś czasie program sprawdzi czy CZAS - aktualny czas >= 1 sek. Wtedy pojawia się problem, że program nie wie kiedy sprawdzić ten warunek. Jeżeli miałby sprawdzać w każdej milisekundzie to znacznie by to obciążyło procesor, a gdyby miał sprawdzać w każdej setnej sekundzie to funkcja wczytywania troszkę się opóźni. Mam nadzieje, że jest zrozumiałem to co napisałem. |
|
lynx |
» 2009-03-19 15:54:01 No tak, ale jeżeli dodam funkcję wczytywania klawiszy, to program będzie czekał na naciśnięcie klawisza.
|
No to użyj takich funkcji aby program się nie zatrzymywał czekając na przyciśnięcie przycisku. (np. if z kbhit() a w if'ie getch() - obydwie funkcje z conio.h ) |
|
steckel Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-03-19 18:23:37 |
|
« 1 » |