Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Położenie punktów okręgu w przestrzeni

Ostatnio zmodyfikowano 2012-05-06 18:44
Autor Wiadomość
Chlorek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Położenie punktów okręgu w przestrzeni
» 2012-05-06 15:22:40
Witam. W swojej grze (3D, ale temat jest dość dwuwymiarowy) wymyśliłem nowy system kolizji i rozglądania się oparty na dwóch pierścieniach, właściwie to bez znaczenia... W każdym razie mam swoją postać gracza na pozycji powiedzmy x=5 i z=5 (jest to środek gracza, nie jego róg). Teraz chcę dookoła niego wyliczyć pozycję punktów okręgu o środku na pozycji gracza i o promieniu powiedzmy 1. Dzięki temu obracanie się gracza może być zmianą tylko punktu na który spogląda (używam openGL + kilku jego rozszerzeń). Jak napisać funkcję która by powiedzmy najprościej rysowała mi z punktów okrąg podając jej środek i promień? Jeśli ktoś zna jakiś ciekawy wzór matematyczny również chętnie go poznam.
P-56116
m4tx
» 2012-05-06 16:01:14
Jeśli ktoś zna jakiś ciekawy wzór matematyczny również chętnie go poznam.
Wzór może nie, ale funkcję. A jest nią sinus.
P-56123
Chlorek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-05-06 16:12:26
A jak z pomocą sin'a to napisać? Zbyt zaawansowana matma dla mnie.
P-56124
xevuel
» 2012-05-06 18:44:00
Zobacz sobie wykresy funkcji sinus i cosinus - na podstawie tego ustal, kiedy i jak dodawać daną wartość do x, a kiedy do z.

Przykładowo, kąt 180° jest równy π, a funkcja sinus zwraca dla kąta π wartość 0 - dodajesz do osi x 0, funkcja cosinus zwraca dla niego wartość -1 - odejmujesz od z 1. W ten sposób dostajesz współrzędne punktu, który chcesz narysować. I dalej postępujesz analogicznie.
P-56148
« 1 »
  Strona 1 z 1