Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Biblioteka Graficzna

Ostatnio zmodyfikowano 2012-05-10 21:03
Autor Wiadomość
Souleq
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Biblioteka Graficzna
» 2012-05-09 19:43:40
Witam na początek chciałbym zaznaczyć, że szukałem już różnych tematów na forum, ale nie okazały się one pomocne w podjęciu przeze mnie decyzji. Zawsze chciałem tworzyć gry komputerowe i po obejrzeniu kilku artykułów/filmów w internecie nabrałem na pewności siebie. Nie znając jeszcze obiektowości napisałem z użyciem allegro 4 pierwszą "gierke". Może nie było to nic wielkiego, ale zawsze jakiś początek i nawet męcząc się z irytującymi problemami nie zniechęcało mnie to, ale teraz mam problem z wyborem odpowiedniej biblioteki. Wszędzie można znaleźć artykuły opisujące i zalety i wady różnych bibliotek i w końcu nie wiadomo na co się zdecydować. Zamierzam pisać gry na razie dla treningu i nabrania doświadczenia, a w przyszłości zamierzam z tego żyć. Po allegro 4 przerzuciłem się na SFML, które jest podobno takie dobre, ale już przy pisaniu pierwszej gry nawet przemieszczanie się obiektów po mapce sprawia, że zacinają się i skaczą, a nawet w allegro 4 nie było tych problemów, która jest przestarzałą biblioteką. Chciałbym, aby wypowiedziały się osoby z jakąś wiedzą praktyczną i doświadczeniem na ten temat i nakierowały mnie, bo od dłuższego czasu tkwię w martwym punkcie i nie piszę nic. Być może allegro 5 byłoby lepszym wyborem, ale nie znalazłem tak dobrych tutoriali, a wszystkie komendy wydają się być bardziej skomplikowane.
P-56328
anonim
» 2012-05-09 19:47:13
Co do biblioteki graficznej, to polecam Qt - co prawda świetnych gier tam nie zrobisz (jest to biblioteka do programów a nie gier), ale na pewno poćwiczysz "obiektowość", w dodatku w Qt można korzystać z OpenGl
P-56330
Souleq
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-05-09 20:03:45
QT będę się uczył, bo będę tego używał zapewne w szkolnym projekcie, ale to biblioteka do aplikacji i w takiej grze edukacyjnej może się sprawdzić, ale nie wiem jak to się sprawdzi w grach komercyjnych, na ile to będzie efektywne.
P-56334
RazzorFlame
» 2012-05-09 20:09:21
No cóż, jesli chcesz napisać porządną gre radze ci zabrac sie za Direct Draw'a bo inne są mało zaawansowane. Jesli chodzi ci o proste gry jak mario, saper albo nawet średnio zaawansowane gry RPG to wystarczą ci allegro, sfml lub SDL. Moim zdaniem do SDL i allegro jest bardzo dużo tutoriali. Ja używam SDL'a i z dumą moge powiedzieć że jest dobry. Ja ci polecam SDL.
P-56335
hincu
» 2012-05-09 20:09:37
pisz w tym gdzie skladnia ci bardziej odpowiada mianowicie sfml 2 ( podobne do sdl ale pisane obiektowo wiec pod c++ idealne ) ( 1.6 nie ruszaj ), allegro 5, sdl ( c )
P-56336
m4tx
» 2012-05-09 20:29:20
Direct Draw'a bo inne są mało zaawansowane
A OpenGL?...

Takie biblioteki jak SFML, Allegro, czy nawet SDL sprawdzą się nawet przy zaawansowanych projektach. Wszystko zależy od umiejętności programisty.
Ja mogę od siebie polecić właśnie SFML.

nawet przemieszczanie się obiektów po mapce sprawia, że zacinają się i skaczą
Widać coś źle robisz... :) Na tej stronie jest kurs pisania gier 2D, gdzie jest napisane m.in. jak prawidłowo poruszać obiekty.
P-56340
Souleq
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-05-09 21:02:39
Co do tego zacinania się z tego co czytałem to pewnie wina rysowania w SFML, bo nawet w allegro 4 to samo działa dobrze, a pod SFML najmniejsze animacje sprawiają kłopoty. No i właśnie ja korzystałem z wersji 1.6 podobno w 2.0 ma to się zmienić i działać poprawnie. Tu jest tylko tutorial tylko do wersji 1.6, a w 2 chyba się także niektóre komendy zmieniają? Do wersji 2 mogę znaleźć jakieś materiały oprócz dokumentacji na stronie SFML i czy wersja 2, która wyszła niecały miesiąc temu jest w pełni sprawna? Jestem zainteresowany głównie tą biblioteką, bo komendy są proste i intuicyjne, więc wolałbym przy niej już zostać.
P-56349
hincu
» 2012-05-09 21:17:45
mnie 1.6 dzialalo normalnie ty musisz cos zle robic : P, co do 2.0 to ona jest od wersji testowej stabilna haha paradoks : P, co do przykladow to masz w dokumentacji przyklady uzycia, zreszta jesli chcesz programowac to musisz znac angielski oraz umiec korzystac z dokumentacji, nie do wszystkiego znajdziesz poradniki, gdyby tak bylo to 10 letnie dziecko mogloby programowac
P-56350
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona