[Allegro5] Generowanie jednostek ala RTS
Ostatnio zmodyfikowano 2012-05-10 15:48
palkoul Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro5] Generowanie jednostek ala RTS » 2012-05-09 23:53:01 Witam. Postanowiłem poćwiczyć swoje umiejętności w tworzeniu gry, więc zacząłem tworzyć grę RTS. Prace idą dobrze, menu, gra, generowanie mapy już zrobione, lecz pojawił się problem. Grając np. w Civilizacje 4 albo Command & Counquer można tworzyć jednostki, którymi możemy chodzić itp. Moje pytanie więc brzmi, jak zrobić taki system, bym mógł tworzyć jednostki i operować nimi? Nie oczekuje odpowiedzi tylko bardziej nakierowania co i jak, zawsze się czegoś nauczę. Z góry dziękuje, Palkoul. |
|
hincu |
» 2012-05-09 23:56:03 tworzac klase postac, implementujac system target a pozniej tym operujesz jak normalna postacia |
|
palkoul Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-05-10 00:09:17 Hmmm a coś dokładniej? Bo nie wiem jak się do tego zabrać. |
|
hincu |
» 2012-05-10 00:22:53 pseudokodem
class postac { ... public: ... bool isTargeted; void steruj(); void CheckTarget(); };
int main() { ... p.CheckTarget(); if( p.isTargeted ) p.steruj(); }
jest tez masa innych sposobow, zreszta wazne zeby kod dzialal, i nie bylo go jakos duzo |
|
palkoul Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-05-10 07:38:10 Dzięki Ci bardzo, wszystko dobrze działa. Tylko jeszcze nie wiem jak zrobić, by generować postać. Przecież nie stworze 20 obiektów klasy i do każdej zacznę sprawdzać tę zależność, ponieważ może być dużo więcej jednostek. Jak oni zrobili to np w Civ 4,że jak w mieście tworzysz jednostkę to się tworzy na mapie (nie chodzi mi o guziki czy rysowanie czy coś innego tego typu, bo to łatwe, chodzi mi o "tworzenie nowego" obiektu klasy. |
|
hincu |
» 2012-05-10 10:34:51 dynamiczna alokacja pamieci ( new delete )
ale to po co?
od tego sa kontenery : )
http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-STL-C++/114
tworzysz sobie po 1 obiekcie kazdej postaci a pozniej jesli gracz uzyl akcji 'stworz orka' wykonujesz funkcje ktora ci go tworzy i rysuje przed jakims tam budyneczkiem
a co do sprawdzenia to sprawdzasz w petli for |
|
palkoul Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-05-10 15:48:23 Dobra dzięki Ci bardzo za szybkie i jasne odpowiedzi. Udało mi się zrobić, mam już i jednostki i miasta :) Temat zamykam. |
|
« 1 » |