Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro5] Generowanie jednostek ala RTS

Ostatnio zmodyfikowano 2012-05-10 15:48
Autor Wiadomość
palkoul
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro5] Generowanie jednostek ala RTS
» 2012-05-09 23:53:01
Witam.
Postanowiłem poćwiczyć swoje umiejętności w tworzeniu gry, więc zacząłem tworzyć grę RTS.
Prace idą dobrze, menu, gra, generowanie mapy już zrobione, lecz pojawił się problem.
Grając np. w Civilizacje 4 albo Command & Counquer można tworzyć jednostki, którymi możemy chodzić itp.
Moje pytanie więc brzmi, jak zrobić taki system, bym mógł tworzyć jednostki i operować nimi?
Nie oczekuje odpowiedzi tylko bardziej nakierowania co i jak, zawsze się czegoś nauczę.
Z góry dziękuje, Palkoul.
P-56370
hincu
» 2012-05-09 23:56:03
tworzac klase postac, implementujac system target a pozniej tym operujesz jak normalna postacia
P-56371
palkoul
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-05-10 00:09:17
Hmmm a coś dokładniej? Bo nie wiem jak się do tego zabrać.
P-56373
hincu
» 2012-05-10 00:22:53
pseudokodem

C/C++
class postac
{
    ...
   
public:
    ...
    bool isTargeted;
    void steruj(); // metoda sterujaca postacia
    void CheckTarget(); //tutaj sprawdzasz czy postac zostala zaznaczona ( zwykle sprawdzenie czy pozycja myszki jest w obszarze sprajta ) jesli tak isTargeted = true
};


int main()
{
    ...
   
    p.CheckTarget();
    if( p.isTargeted ) p.steruj();
   
}

jest tez masa innych sposobow, zreszta wazne zeby kod dzialal, i nie bylo go jakos duzo
P-56374
palkoul
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-05-10 07:38:10
Dzięki Ci bardzo, wszystko dobrze działa. Tylko jeszcze nie wiem jak zrobić, by generować postać. Przecież nie stworze 20 obiektów klasy i do każdej zacznę sprawdzać tę zależność, ponieważ może być dużo więcej jednostek. Jak oni zrobili to np w Civ 4,że jak w mieście tworzysz jednostkę to się tworzy na mapie (nie chodzi mi o guziki czy rysowanie czy coś innego tego typu, bo to łatwe, chodzi mi o "tworzenie nowego" obiektu klasy.
P-56377
hincu
» 2012-05-10 10:34:51
dynamiczna alokacja pamieci ( new delete )
ale to po co?
od tego sa kontenery : )

http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-STL-C++/114

tworzysz sobie po 1 obiekcie kazdej postaci a pozniej jesli gracz uzyl akcji 'stworz orka' wykonujesz funkcje ktora ci go tworzy i rysuje przed jakims tam budyneczkiem


a co do sprawdzenia to sprawdzasz w petli for
P-56380
palkoul
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-05-10 15:48:23
Dobra dzięki Ci bardzo za szybkie i jasne odpowiedzi. Udało mi się zrobić, mam już i jednostki i miasta :)
Temat zamykam.
P-56392
« 1 »
  Strona 1 z 1