Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

gra ruguelike - jak pozbyć się migotania?

Ostatnio zmodyfikowano 2012-05-11 23:52
Autor Wiadomość
53VD3V
Temat założony przez niniejszego użytkownika
gra ruguelike - jak pozbyć się migotania?
» 2012-05-10 20:43:30
Jestem bardzo początkujący. Nie mam serca do kodowania kalkulatorów, więc jako trening piszę prostą "grę" typu roguelike.
Cała gra jest w pętli:
1. aktualizacja macierzy "świata"
2. rysowanie wszystkiego na ekranie
3. czekanie na klawisz i odpowiednie operacje na zmiennych
I tak na okrągło.

To wszystko jest w oknie konsoli, a za grafikę robią znaki ascii (takie są gry roguelike). Te znaki wyświetlają się chyba za wolno, bo jest efekt migotania przy każdym rysowaniu tego od nowa.
Z pętli usuwałem punkty 1 i 3 i dalej migotało, stąd wiem, że to rysowanie jest problemem.
Wygląda ono tak:
C/C++
void rysujmatrix()
{
    system( "CLS" );
    for( int wysokosc = 0; wysokosc < WYSOKOSC; wysokosc++ )
    {
        for( int szerokosc = 0; szerokosc < SZEROKOSC; szerokosc++ )
        {
            cout << matrix[ szerokosc ][ wysokosc ];
        }
        cout << std::endl;
    }
}
Niby prościej się nie da, a jednak jest za wolne.

Ktoś powiedział mi, że mam rysować z bufora. Szukałem o tym w necie, ale tam znalazłem tylko jakieś niezrozumiałe gotowe kody i to często jeszcze nie na C++. A ja chcę wszystko wklepać sam i muszę rozumieć co wpisuję.
Więc moje pytanie brzmi: jak, mając tylko biblioteki z Code::Blocks, używać tego "bufora" ekranu konsoli? Wydaje mi się to dziwne, że najpierw trzeba coś narysować w buforze, a potem z niego na ekran i że ma to być szybsze.

Mógłbym jeszcze spróbować rozwiązać to inaczej i nie rysować ciągle wszystkego od nowa, a tylko rysować same zmiany. Tylko że wtedy potrzebuję przemieścić kursor. W necie znalazłem polecenia cputsxy() i gotoxy(), ale one u mnie nie działają chociaż mam #include <conio.h>, bo używam getch().
P-56414
Admixior
» 2012-05-10 22:23:59