Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Pomysł na tworzenie przeciwników w Allegro 5

Ostatnio zmodyfikowano 2012-05-12 10:22
Autor Wiadomość
Temes
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Pomysł na tworzenie przeciwników w Allegro 5
» 2012-05-12 10:01:05
Witam. Pisze grę i mam problem z takim czymś jak "przeciwnicy". Stworzyć przeciwnika jest proste... Ale jak zrobić aby stopniowo się zwiększali?
Chodzi mi o to, aby np.:
...Po 10 sekundach gry na mapie jest 1 przeciwnik.
...Po 30 sekundach gry na mapie jest 4 przeciwnikow.
...Po 500 sekundach gry na mapie jest 50 przeciwnikow...

Jak takie coś zrobić?
Stworzyć jednego przeciwnika to ja umiem (więcej też - ale nie chce, aby to bylo od razu):
al_draw_bitmap( enemy, PozycjaPrzeciwnikaX, PozycjaPrzeciwnikaY, 0 );

Nie mam pomysłu na to, jak ich powielać w odpowiednich sekundach gry...
Wydaję mi się (ale to mój domysł) że potrzebuję tablicy i timerów...

Macie jakieś pomysły?
P-56519
szyx_yankez
» 2012-05-12 10:22:59
Pomysł na tworzenie przeciwników w Allegro 5
Nie mieszaj mechaniki gry z wyświetlaniem grafiki :)


Możesz zastosować jakiś kontener np. vector(poczytaj o tym jeżeli nie wiesz co to)
C/C++
#include <vector>

struct Enemy
{
    Enemy( int X, int Y ) { this->X = X; this->Y = Y; }
    int X;
    int Y;
};

int main()
{
    std::vector < Enemy *> AllEnemy;
    while( true )
    {
        if(...) AllEnemy.push_back( new Enemy( 10, 10 ) ); //dodajemy przeciwnika
       
        for( int i = 0; i < AllEnemy.size(); i++ )
        {
            al_draw_bitmap(..., AllEnemy[ i ]->X, AllEnemy[ i ]->Y, NULL );
        }
    }
   
    return 0;
}
P-56520
« 1 »
  Strona 1 z 1