Pomysł na tworzenie przeciwników w Allegro 5
Ostatnio zmodyfikowano 2012-05-12 10:22
Temes Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Pomysł na tworzenie przeciwników w Allegro 5 » 2012-05-12 10:01:05 Witam. Pisze grę i mam problem z takim czymś jak "przeciwnicy". Stworzyć przeciwnika jest proste... Ale jak zrobić aby stopniowo się zwiększali? Chodzi mi o to, aby np.: ...Po 10 sekundach gry na mapie jest 1 przeciwnik. ...Po 30 sekundach gry na mapie jest 4 przeciwnikow. ...Po 500 sekundach gry na mapie jest 50 przeciwnikow... Jak takie coś zrobić? Stworzyć jednego przeciwnika to ja umiem (więcej też - ale nie chce, aby to bylo od razu): al_draw_bitmap( enemy, PozycjaPrzeciwnikaX, PozycjaPrzeciwnikaY, 0 ); Nie mam pomysłu na to, jak ich powielać w odpowiednich sekundach gry... Wydaję mi się (ale to mój domysł) że potrzebuję tablicy i timerów... Macie jakieś pomysły? |
|
szyx_yankez |
» 2012-05-12 10:22:59 Pomysł na tworzenie przeciwników w Allegro 5 |
Nie mieszaj mechaniki gry z wyświetlaniem grafiki :)
Możesz zastosować jakiś kontener np. vector(poczytaj o tym jeżeli nie wiesz co to)
#include <vector>
struct Enemy { Enemy( int X, int Y ) { this->X = X; this->Y = Y; } int X; int Y; };
int main() { std::vector < Enemy *> AllEnemy; while( true ) { if(...) AllEnemy.push_back( new Enemy( 10, 10 ) ); for( int i = 0; i < AllEnemy.size(); i++ ) { al_draw_bitmap(..., AllEnemy[ i ]->X, AllEnemy[ i ]->Y, NULL ); } } return 0; } |
|
« 1 » |