Allegro C++ RPG Stos przedmiotów
Ostatnio zmodyfikowano 2012-05-22 18:26
Gieneq Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Allegro C++ RPG Stos przedmiotów » 2012-05-18 15:41:15 Witam. Jest to mój pierwszy temat. Piszę w c++ już dość długo, za allegro zabrałem się w tym miesiącu. Obecnie piszę gierkę RPG. Zaimplementowałem obsługę mapy kafelkowej, scrolling, kończę tworzyć edytor map. I tu pojawił się problem którego nie mogę rozwiązać (albo nie wiem jakie hasła googlować). Jak stworzyć mapę dającą mi możliwość poruszania się w pionie, poziomie, góra dół, ale co ważniejsze by przedmioty leżące na ziemi tworzyły stosy i posiadały odpowiednią ilość. Może piszę niejasno więc zobrazuję to przykładem: na warstwie [stos=0] mapy o parametrach [x=0][y=0][z=0] znajduje się trawa, będąca kafelkiem mapy (o wartości np 1). W tym samym miejscu na warstwie [stos=1] znajdują się kamienie (o wartości np 2) ale w ilości 5. [stos=3] znajduje się np deska sztuk 1. Stos = 4 znajduje się np kamień ale ten kamień nie sumuje się z tymi kamieniami na warstwie [stos=2]. myślałem o czymś takim: int world[ A ][ X ][ Y ][ Z ][ stos ]; world[ 0 ][ 0 ][ 0 ][ 0 ][ 0 ] = 1; world[ 1 ][ 0 ][ 0 ][ 0 ][ 0 ] = 1; world[ 0 ][ 0 ][ 0 ][ 0 ][ 1 ] = 2; world[ 1 ][ 0 ][ 0 ][ 0 ][ 1 ] = 5;
Mapa miała by być wielkości: 1000x1000x60. Przyszłościowo przedmioty miały by jeszcze swoje parametry: masa, jak duży ilość można trzymać w jednej "kupie", cena sprzedaży, czy da się podnieć czy da sie na to wejść, specyficzne np dla liny. Tak mniej więcej wygląda mój problem, byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedź. |
|
pekfos |
» 2012-05-18 17:46:00 słabe rozwiązanie. 1. Zmuszasz by stos przedmiotów nie był wyższy niż "stos" 2. Nie wszędzie będzie można kłaść przedmioty a tak pamięć dla przedmiotów jest wszędzie. 3. Policz ile to sizeof( int ) * A * X * Y * Z * stos |
|
SeaMonster131 |
» 2012-05-18 18:03:52 |
|
Radomiej |
» 2012-05-19 17:30:34 Może zamiast stosować stosy w blokach po prostu oddzielić tak że dla bloku wybierasz tylko jego rodzaj i czy mogą na nim być umieszczane inne przedmioty nie będące terenem. A przedmioty znajdujące się w grze odświeżasz swoją drogą. |
|
Gieneq Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-05-22 18:26:11 Wielkie dzięki za pomoc. Na pewno się przyda. A oto co udało mi się zdziałać: http://www.youtube.com/watch?v=sZMUONZhDMc |
|
« 1 » |