[SFML] Odświeżanie części ekranu
Ostatnio zmodyfikowano 2012-05-24 15:00
kemsai Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML] Odświeżanie części ekranu » 2012-05-23 18:10:56 Witam.
Pisze sobie gierke w SFML i tak zauważyłem że wyświetlanie tekstu powoduje u mnie troche spadki FPSów (w sumie dość duże).
Pytanie moje brzmi czy można zrobić tak by odświerzała się tylko część ekranu która powinna być uaktualniana na bierząco a ekranik z tekstem tylko wtedy gdy zajdzie tam jakaś zmiana? |
|
m4tx |
» 2012-05-23 18:14:09 Pytanie moje brzmi czy można zrobić tak by odświerzała się tylko część ekranu która powinna być uaktualniana na bierząco a ekranik z tekstem tylko wtedy gdy zajdzie tam jakaś zmiana? |
Nawet gdyby się dało, to by to nic nie dało. Źle napisałeś kod i tyle. Może wczytujesz czcionkę za każdym obiegiem pętli? Pokaż kod. |
|
akwes |
» 2012-05-23 18:33:04 Jeżeli naprawdę masz duży spadek fps, to można spróbować wcześniej zapisać napisy do png i je wyświetlać, ale to już ostateczność. |
|
Admixior |
» 2012-05-23 22:02:34 Ja miałem duże lagi gdy za każdym obiegiem pętli zmieniałem text elementu sf::Text. Więc zmieniaj tekst gdy tylko to konieczne. |
|
kemsai Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-05-23 23:18:00 Zmieniłem by metoda setText wywoływała się tylko przy zmianie stringu, ale spadek FPSów przy 60 znakach wynosi prawie 50 klatek... |
|
akwes |
» 2012-05-23 23:19:05 @kemsai
50 klatek? Przy ilu normalnie? Jak przy 2000 FPS, to po prostu nie rozumiesz tego czym jest FPS. Porównaj czasy generowania klatki. |
|
kemsai Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-05-23 23:26:20 z 410 do 360 bez niczego spada. |
|
akwes |
» 2012-05-23 23:27:03 Porównaj czasy generowania klatek, zamiast FPS. Da Ci to wiarygodniejszy wynik. |
|
« 1 » 2 |