Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[ALLEGRO 4]Przesuwanie bitmapy

Ostatnio zmodyfikowano 2012-05-26 22:35
Autor Wiadomość
CTRL85
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[ALLEGRO 4]Przesuwanie bitmapy
» 2012-05-25 21:31:08
Witam!

Robię wyścigi w Allegro, i mam problem z przesuwaniem "kamery" a raczej grafiki toru za pojazdem (tor nie mieści się cały w oknie) - kompletnie nie mam pojęcia jak to zrobić. Jeśli ktoś mógłby pomóc, to byłbym bardzo wdzięczny. Gdybym wykombinował cokolwiek coby działało choćby częściowo, to bym wrzucił, ale wszystkie moje pomysły (albo ich realizacja) były do d**y i nie sprawdziły się.
P-57303
Gabes
» 2012-05-25 21:47:48
Zrobiłem kiedyś proste przewijanie ekranu z animacją ludka http://www.wrzuc.to/GlCOh2z6.wt może się przyda.
P-57304
SeaMonster131
» 2012-05-25 22:11:53
Chodzi Ci o przesuwanie (scrolling) mapy ? Ustaw kamerę na środku (samochód na środku) a tylko mapę przesuwaj. Np:
C/C++
float przesunX = 0, przesunY = 0;

if( klawisz w gore )
     przesunY--;

// ...

for()
{
    for()
    {
        ..
        wyswietl_kafelek( x * szerokoscKafla - przesunX, y * wysokoscKafla - przesunY );
       
    }
}
P-57305
CTRL85
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-05-26 22:35:42
Wielkie dzięki za pomoc. Szczególnie dzięki Gabes, bo przypomniałeś mi swoim kodem o pewnej rzeczy w Allegro. :)

Problem rozwiązałem 2 linijkami:

C/C++
mapa_x = poz_x *- 1 + 90;
mapa_y = poz_y *- 1 + 70;

I wszystko działa jak trzeba.
P-57350
« 1 »
  Strona 1 z 1