[ALLEGRO 4]Przesuwanie bitmapy
Ostatnio zmodyfikowano 2012-05-26 22:35
CTRL85 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[ALLEGRO 4]Przesuwanie bitmapy » 2012-05-25 21:31:08 Witam!
Robię wyścigi w Allegro, i mam problem z przesuwaniem "kamery" a raczej grafiki toru za pojazdem (tor nie mieści się cały w oknie) - kompletnie nie mam pojęcia jak to zrobić. Jeśli ktoś mógłby pomóc, to byłbym bardzo wdzięczny. Gdybym wykombinował cokolwiek coby działało choćby częściowo, to bym wrzucił, ale wszystkie moje pomysły (albo ich realizacja) były do d**y i nie sprawdziły się. |
|
Gabes |
» 2012-05-25 21:47:48 |
|
SeaMonster131 |
» 2012-05-25 22:11:53 Chodzi Ci o przesuwanie (scrolling) mapy ? Ustaw kamerę na środku (samochód na środku) a tylko mapę przesuwaj. Np: float przesunX = 0, przesunY = 0;
if( klawisz w gore ) przesunY--;
for() { for() { .. wyswietl_kafelek( x * szerokoscKafla - przesunX, y * wysokoscKafla - przesunY ); } }
|
|
CTRL85 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-05-26 22:35:42 Wielkie dzięki za pomoc. Szczególnie dzięki Gabes, bo przypomniałeś mi swoim kodem o pewnej rzeczy w Allegro. :) Problem rozwiązałem 2 linijkami: mapa_x = poz_x *- 1 + 90; mapa_y = poz_y *- 1 + 70;
I wszystko działa jak trzeba. |
|
« 1 » |