Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro 4]Przeciwnicy w grze wyścigowej

Ostatnio zmodyfikowano 2012-06-05 17:35
Autor Wiadomość
CTRL85
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro 4]Przeciwnicy w grze wyścigowej
» 2012-06-04 21:47:24
Pisząc moją grę mierzę się z kolejnym problemem - przeciwnikami. O ile co do poprzednich problemów miałem jakiś plan, to teraz nie mam pomysłu. Myślę, aby pobierać kolor kilkanaście pixeli przed pojazdem, i po bokach i w zależności od wyniku jechać dalej lub skręcić, jednak nie wiem czy ten pomysł zda egzamin, i czy można zrobić to łatwiej.

Nie proszę o gotowca, tylko o nakierowanie mnie na właściwe tory, i ewentualnie jakiś przykładzik. :)
P-57843
SeaMonster131
» 2012-06-04 22:21:49
Nie wiem jak zrobiłeś mapę, lecz w przypadku mapy kafelkowej możesz sprawdzać jaki kafelek znajduje się przed samochodem, jeżeli prosta, no to jedzie dalej, jak zakręt no to powoli skręca. Możesz też np losować pare pikseli w lewo/prawo albo góra/dół i dodawać je do ścieżki po której porusza się samochód (żeby nie jechał tak.. idealnie).
P-57845
CTRL85
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-06-05 14:59:56
No właśnie mapy nie mam kafelkowej, tylko wczytywaną z pliku.
P-57868
szyx_yankez
» 2012-06-05 15:26:45
Do każdej mapy opracuj plik z punktami kontrolnymi i wg. nich niech poruszają się przeciwnicy + jakiś element losowy.
P-57871
CTRL85
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-06-05 17:35:46
Mam jeszcze pytanie - czy jest jakaś granica jeśli chodzi o timer? Chodzi o to, czy ustawienie timera może być "za szybkie"?
install_int_ex( zwieksz_predkosc, BPS_TO_TIMER( 700 ) );
P-57888
« 1 »
  Strona 1 z 1