[Allegro 4]Przeciwnicy w grze wyścigowej
Ostatnio zmodyfikowano 2012-06-05 17:35
CTRL85 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro 4]Przeciwnicy w grze wyścigowej » 2012-06-04 21:47:24 Pisząc moją grę mierzę się z kolejnym problemem - przeciwnikami. O ile co do poprzednich problemów miałem jakiś plan, to teraz nie mam pomysłu. Myślę, aby pobierać kolor kilkanaście pixeli przed pojazdem, i po bokach i w zależności od wyniku jechać dalej lub skręcić, jednak nie wiem czy ten pomysł zda egzamin, i czy można zrobić to łatwiej.
Nie proszę o gotowca, tylko o nakierowanie mnie na właściwe tory, i ewentualnie jakiś przykładzik. :) |
|
SeaMonster131 |
» 2012-06-04 22:21:49 Nie wiem jak zrobiłeś mapę, lecz w przypadku mapy kafelkowej możesz sprawdzać jaki kafelek znajduje się przed samochodem, jeżeli prosta, no to jedzie dalej, jak zakręt no to powoli skręca. Możesz też np losować pare pikseli w lewo/prawo albo góra/dół i dodawać je do ścieżki po której porusza się samochód (żeby nie jechał tak.. idealnie). |
|
CTRL85 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-06-05 14:59:56 No właśnie mapy nie mam kafelkowej, tylko wczytywaną z pliku. |
|
szyx_yankez |
» 2012-06-05 15:26:45 Do każdej mapy opracuj plik z punktami kontrolnymi i wg. nich niech poruszają się przeciwnicy + jakiś element losowy. |
|
CTRL85 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-06-05 17:35:46 Mam jeszcze pytanie - czy jest jakaś granica jeśli chodzi o timer? Chodzi o to, czy ustawienie timera może być "za szybkie"? install_int_ex( zwieksz_predkosc, BPS_TO_TIMER( 700 ) ); |
|
« 1 » |