Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Jak by tu zrobić przemieszczanie się postaci po wyznaczonej drodze

Ostatnio zmodyfikowano 2012-06-07 10:38
Autor Wiadomość
Temes
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Jak by tu zrobić przemieszczanie się postaci po wyznaczonej drodze
» 2012-06-07 09:43:47
Jak w temacie, ale dokładniej mówiąc:
Mamy postać:
- PostacGraph
- PostacX
- PostacY

I mapę int Map_01[30][30] i Map_01a[30][30]
C/C++
for( TabY = 1; TabY <= 31; TabY++ ) {
    for( TabX = 1; TabX <= 30; TabX++ ) {
        if( Map_01[ TabY ][ TabX ] == 1 ) al_draw_bitmap( Black, TabX * 32 - PrzesunX, TabY * 16 - PrzesunY, 0 );
       
    }
}
for( TabY2 = 1; TabY2 <= 31; TabY2++ ) {
    for( TabX2 = 1; TabX2 <= 30; TabX2++ ) {
        if( Map_01a[ TabY2 ][ TabX2 ] == 1 ) al_draw_bitmap( Black,( TabX2 * 32 - PrzesunX ) + 16,( TabY2 * 16 - PrzesunY ) + 8, 0 );
       
    }
}

I pytanie:
Jak napisać kod, który robił by tak, aby postać mogła chodzić tylko po określonych kafelkach mapy? Bo np. w tablicy Map_01 mamy:
1,1,1,2,2,2,2,2,2,2,1,1,1,
1,1,2,2,2,2,2,1,1,1,2,2,2,

I jak zrobić aby postać np. chodziła tylko po "2"?
Podejrzewam że coś i if'em ale nie mogę wymyślić kodu... Nic mi nie przychodzi do głowy jak to napisać...
P-57983
SeaMonster131
» 2012-06-07 10:38:15
Kolizje na mapie kafelkowej..
C/C++
if( map[( postac.y - przesunY ) / wysokoscKafelka ][( postac.x - przesunX ) / szerokoscKafelka ] != 2 )
     cout << "Kolizja!";

P-57984
« 1 »
  Strona 1 z 1