Jak w temacie, ale dokładniej mówiąc:
Mamy postać:
- PostacGraph
- PostacX
- PostacY
I mapę int Map_01[30][30] i Map_01a[30][30]
for( TabY = 1; TabY <= 31; TabY++ ) {
for( TabX = 1; TabX <= 30; TabX++ ) {
if( Map_01[ TabY ][ TabX ] == 1 ) al_draw_bitmap( Black, TabX * 32 - PrzesunX, TabY * 16 - PrzesunY, 0 );
}
}
for( TabY2 = 1; TabY2 <= 31; TabY2++ ) {
for( TabX2 = 1; TabX2 <= 30; TabX2++ ) {
if( Map_01a[ TabY2 ][ TabX2 ] == 1 ) al_draw_bitmap( Black,( TabX2 * 32 - PrzesunX ) + 16,( TabY2 * 16 - PrzesunY ) + 8, 0 );
}
}
I pytanie:
Jak napisać kod, który robił by tak, aby postać mogła chodzić tylko po określonych kafelkach mapy? Bo np. w tablicy Map_01 mamy:
1,1,1,2,2,2,2,2,2,2,1,1,1,
1,1,2,2,2,2,2,1,1,1,2,2,2,
I jak zrobić aby postać np. chodziła
tylko po "2"?
Podejrzewam że coś i if'em ale nie mogę wymyślić kodu... Nic mi nie przychodzi do głowy jak to napisać...