Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML] Strzelanie - mały problem

Ostatnio zmodyfikowano 2012-06-22 00:38
Autor Wiadomość
SeaMonster131
» 2012-06-21 21:15:03
[Allegro 4] Problem ze strzelaniem (wracające kule)
Najważniejsza rzecz to to, iż kierunek lotu pocisku nadawać tylko podczas strzału pocisku, a nie cały czas (podczas jego lotu).
P-58858
LukiPRO
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-06-22 00:38:13
Dobra problem rozwiązany.

Przełamałem się i stworzyłem klasę (nigdy przedtem ich nie tworząc i nie czytając o nich bo wydają się dla mnie czarna magią :/ ) i problem znikną.
Nie wiem czemu ja tak się bałem używania klas...

Dzięki wszystkim za pomoc.

Mam tylko pytanko.
Czy jest ona dobra (moja 1 klasa w życiu :D). Czy da się ją jakoś ulepszyć, poprawić, uprościć?

C/C++
class Pocisk
{
public:
    float posX, posY, kat;
    float dirX, dirY;
   
    void przygotuj( sf::Sprite & pocisk, sf::Sprite & postac )
    {
        pocisk.setPosition( postac.getPosition().x + 16, postac.getPosition().y + 16 );
    }
   
    void stworz( sf::RenderWindow & okno, sf::Sprite & pocisk )
    {
        okno.draw( pocisk );
    }
   
    void kierunek( sf::Sprite & postac )
    {
        dirX = bulletSpeed *( sin( postac.getRotation() * 3.14 / 180 ) );
        dirY = bulletSpeed *( - cos( postac.getRotation() * 3.14 / 180 ) );
    }
   
    void strzal( sf::Sprite & pocisk )
    {
        pocisk.move( dirX, dirY );
    }
};
P-58867
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2