Mapa kafelkowa, a obiekty większe niż kafelek
Ostatnio zmodyfikowano 2012-07-14 23:44
mostrom Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Mapa kafelkowa, a obiekty większe niż kafelek » 2012-07-14 19:48:44 Witam ponownie. Skoro mam już gotowy edytor terenu, trzeba się zabrać za stawianie większych obiektów na mapie :] Mam taką strukturę dla kafelka: struct obiekt { int id_obiektu; bool kolizja; };
struct kafelek { int id_kafla; obiekt ob; bool kolizja }; Krótko mówiąc każdy kafelek będzie miał przypisany jakiś obiekt, lub w miejsce ob będzie NULL. Jak może wyglądać wczytywanie takich obiektów z bitmapy? Jedyne co mi przychodzi do głowy to jakiś liczyć punkty cięcia obrazu na podstawie id_obiektu. Jednak skąd program ma wiedzieć w którym miejscu obiekt się kończy na bitmapie? Chyba, że obiekty różnych wymiarów będą w osobnych plikach, np wszystkie 50x50 w osobnym, wszystkie 150x50 w osobnym itd. Jednak wydaje mi się że musi być jakiś bardziej uniwersalny sposób rozróżniania wymiarów? |
|
kampar |
» 2012-07-14 20:34:52 ja na twoim miejscu nie przypisywałbym obiektów do kafelków, tylko utworzyłbym tablicę dynamiczną, która przechowywałaby wszystkie obiekty i ich pozycje. |
|
mostrom Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-07-14 20:47:46 I wtedy program renderowałby najpierw kafle, a potem przelatywałby tablice po obiektach i je wyświetlał? |
|
waxx |
» 2012-07-14 23:44:32 Tak. |
|
« 1 » |