Strzelanie - jak to wykonać
Ostatnio zmodyfikowano 2012-07-15 18:35
bingo009 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Strzelanie - jak to wykonać » 2012-07-15 17:44:53 Witam was serdecznie, otóż obmyślam sobie jak mogę zrobić strzelanie pociskami. Pocisk wylatuje od gracza i leci do przodu. Dobrym wyborem będzie struktura i każdy pocisk będzie miał swoje dane. Ale załóżmy, że gracz wystrzelił 10 pocisków naraz. Jak ja mam sprawdzać ich kolizję? Uruchomić pętlę i sprawdzać ją dla każdego pocisku istniejącego w strukturze? Jak w takim razie będzie z wydajnością? Nie proszę tutaj o gotowca, tylko o małą podpowiedź jak mam to zrobić. Myślałem sobie, żeby zrobić ograniczenie do np. 20 pocisków i w pętli rysującej, kiedy dojdzie do liczby 20, to od nowa zapisuje się wszystko w strukturze(czyści stworzone pociski i od nowa je uzupełnia). Ale czy to jest dobry pomysł? |
|
diego997 |
» 2012-07-15 17:49:37 Ja bym zrobił klasę broń a w niej kontener(vector) pocisków oraz metodę która sprawdza czy nie doszło do kolizji ;D |
|
Drraven |
» 2012-07-15 17:56:21 Lepiej listę chyba zrobić ;D
Zapisujesz sobie gdzieś skąd leci pocisk, w którym kierunku potem wyświetlasz i sprawdzasz kolizję i tyle ;D |
|
mati1qazxsw2 |
» 2012-07-15 17:56:34 Wiem, jestem gorszy od Ciebie Panie bingo, nie wiem co to strumienie itp. ale radze byś do pomysłu kolegi dodał jeszcze jeden kontener, który trzymał by pociski do "usunięcia".Pociski po przekroczeniu x odległości bądź kolizji wysyłały by callback do klasy broń i dodawały by się do tej listy.
|
|
bingo009 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-07-15 18:35:00 @UP: Nie rozumiem
Dzięki za rady, przydadzą się napewno. Myślę, że tyle wystarczy, wkońcu nie proszę o gotowca, tylko o radę. Zamykam, dzięki wielkie. |
|
« 1 » |