Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Strzelanie - jak to wykonać

Ostatnio zmodyfikowano 2012-07-15 18:35
Autor Wiadomość
bingo009
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Strzelanie - jak to wykonać
» 2012-07-15 17:44:53
Witam was serdecznie, otóż obmyślam sobie jak mogę zrobić strzelanie pociskami. Pocisk wylatuje od gracza i leci do przodu. Dobrym wyborem będzie struktura i każdy pocisk będzie miał swoje dane. Ale załóżmy, że gracz wystrzelił 10 pocisków naraz. Jak ja mam sprawdzać ich kolizję? Uruchomić pętlę i sprawdzać ją dla każdego pocisku istniejącego w strukturze? Jak w takim razie będzie z wydajnością? Nie proszę tutaj o gotowca, tylko o małą podpowiedź jak mam to zrobić. Myślałem sobie, żeby zrobić ograniczenie do np. 20 pocisków i w pętli rysującej, kiedy dojdzie do liczby 20, to od nowa zapisuje się wszystko w strukturze(czyści stworzone pociski i od nowa je uzupełnia). Ale czy to jest dobry pomysł?
P-60085
diego997
» 2012-07-15 17:49:37
Ja bym zrobił klasę broń a w niej kontener(vector) pocisków oraz metodę która sprawdza czy nie doszło do kolizji ;D
P-60086
Drraven
» 2012-07-15 17:56:21
Lepiej listę chyba zrobić ;D
Zapisujesz sobie gdzieś skąd leci pocisk, w którym kierunku potem wyświetlasz i sprawdzasz kolizję i tyle ;D
P-60087
mati1qazxsw2
» 2012-07-15 17:56:34
Wiem, jestem gorszy od Ciebie Panie bingo, nie wiem co to strumienie itp. ale radze byś do pomysłu kolegi dodał jeszcze jeden kontener, który trzymał by pociski do "usunięcia".Pociski po przekroczeniu x odległości bądź kolizji wysyłały by callback do klasy broń i dodawały by się do tej listy.
P-60088
bingo009
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-07-15 18:35:00
@UP: Nie rozumiem

Dzięki za rady, przydadzą się napewno. Myślę, że tyle wystarczy, wkońcu nie proszę o gotowca, tylko o radę. Zamykam, dzięki wielkie.
P-60100
« 1 »
  Strona 1 z 1