Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Przerywanie warunku umieszczonego w pętli

Ostatnio zmodyfikowano 2012-07-17 19:22
Autor Wiadomość
bingo009
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Przerywanie warunku umieszczonego w pętli
» 2012-07-17 16:58:38
Witam was serdecznie, otóż chciałbym aby w mojej grze można było strzelać tylko wtedy, jak będzie jakaś zmienna ustawiona. Kod wygląda tak:
C/C++
while( klawisz != ESCAPE )
{
    klawisz = pobierzklawisz();
   
    if( klawisz == SPACE )
    {
        if( allowfire < 20 ) break;
       
        if( allowfire >= 20 ) allowfire = 0;
       
        strzal();
    }
   
    allowfire++;
   
}

Niestety, ale jak nacisne spacje, to wtedy cała pętla się przerywa i gra się zamyka. Jak zrobić, aby tylko warunek się przerywał?
P-60374
kampar
» 2012-07-17 17:05:25
break nie przerywa ifa tylko petle for i dlatego gra ci się zamyka. Użyj else if, albo wogóle wywal pierwszy warunek, a funkcję strzał daj w klamry dla drugiego warunku
P-60375
bingo009
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-07-17 19:22:37
Działa jak marzenie, zamykam. Dzięki wielkie.
P-60396
« 1 »
  Strona 1 z 1