Jak to jest z przyciskami
Ostatnio zmodyfikowano 2012-07-19 14:04
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Jak to jest z przyciskami » 2012-07-18 14:49:27 Załóżmy mam potrzebuję 30 przycisków. Więc odpowiednim będzie stworzenie klasy przycisk i na bazie tej klasy stworzenie 30 obiektów. Czy utworzenie jednego obiektu na bazie klasy która trzyma Współrzędne, oraz rozmiar przycisków w tablicy dynamicznej. Którą powiększam np funkcją addButton(...), i jako parametry podaje właśnie współrzędne i rozmiar. Wiecie za każdym razem jak coś robię to zastanawiam się czy to na pewno będzie wydajne? Pewnie dlatego, że gdzieś przeczytałem iż rysowanie obiektów na scenie czy tekstu bardzo obciąża grafikę. Sory za takie męczenie was. |
|
pekfos |
» 2012-07-18 15:03:17 Robisz klasę przycisku i klasę zarządzającą przyciskami. ButtonManager bm; bm.AddButton( Button( x, y, w, h, c, opt ) );
bm.AddButton( new Button( x, y, w, h, c, opt ) );
|
|
Drraven |
» 2012-07-18 15:03:22 Chodzi o winapi czy jakieś sfml/sdl? Rób klasę i sprawdzaj, sam sprawdź jak szybko co działa ;D |
|
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-07-18 15:18:08 @Drraven, SFML
@pekfos, czyli jeżeli dobrze rozumiem jesteś za pierwszą opcją ? Każdy przycisk osobny obiekt, tylko, że przyciskami zarządza się przy pomocy innej klasy a nie w main'ie. |
|
waxx |
» 2012-07-19 14:04:01 nie ma potrzeby manager samych przyciskow moze byc manager wszystkich kontrolek ktory wywoluje updaty, rendery kazdej z nich i usuwa je kiedy trzeba |
|
« 1 » |