starter Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML 1.6] ładowanie obrazu z dysku » 2012-07-19 21:34:39 Witam, napisałem grę, gdy uruchamiam ją przez Code::Blocks wszystko jest okej, jednak gdy uruchomię ją z eksploratora, wyświetla się: Failed to load image "Tlo.bmp". Reason: Unable to open file Dzieje się tak z każdym ładowanym obrazem. Proszę o pomoc |
|
xevuel |
» 2012-07-19 21:39:37 Code::Blocks ustawia working directory na inny katalog, niż w rzeczywistości znajduje się Twoja aplikacja. Jeśli chcesz odpalać przez Eksplorator Windows, skopiuj wszystkie potrzebne pliki do miejsca, gdzie znajduje się exe. |
|
starter Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-07-19 21:43:29 dzięki zadziałało, ale przez tą operacje w folderze zrobił się bałagan. Nie da się rozwiązać tego w inny sposób? :-p |
|
xevuel |
» 2012-07-19 21:49:52 Jeśli chcesz uruchamiać aplikację przez Eksplorator Windows, to masz dwie opcje - albo skopiujesz wszystki pliki tam gdzie masz exe, albo podasz odpowiednie ścieżki. Btw., w WinAPI jest taka funkcja o nazwie SetWindowsDirectory, ale nie orientuję się, czy coś takiego istnieje również w SFML.
//edit: @down: Jest bardzo dobra jeśli chodzi o gry 2D. Być może, że ma również wspomnianą funkcję, ale to już musisz pogooglować sam :) |
|
starter Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-07-19 21:53:05 dzięki wielkie, okazuje się, że SFML nie jest wcale taka dobra do gier 2D. :-P |
|
starter Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-07-19 21:58:44 A czy da się "zdobyć" ścieżkę folderu w którym znajduje się program? |
|
kampar |
» 2012-07-19 21:58:55 jaki problem? W folderze gdzie masz .exe tworzysz nowy folder i tam wsadzasz wszystkie grafiki, potem przy wczytywaniu podajesz ścieżkę, np:
texture.loadFromFile( "grafika/obrazek.png" );
|
|
SeaMonster131 |
» 2012-07-19 23:03:36 |
|
« 1 » |