Witam, wiem, że gdzieś w necie jest na to odpowiedź, ale nie wiem jak szukać, ponieważ nie wiem jak określić swoje pytanie ;)
mam nadzieję, że mi pomożecie
Chodzi mi o takie coś: na scenie mam kilka obiektów, załóżmy że są to sześciany złożone z czegoś co nazywa się GL_QUADS :D
jedna ściana:
glTexCoord2f(0.0f, 0.0f); glVertex3f(-x, -y, z); // Bottom Left Of The Texture and Quad
glTexCoord2f(1.0f, 0.0f); glVertex3f( x, -y, z); // Bottom Right Of The Texture and Quad
glTexCoord2f(1.0f, 1.0f); glVertex3f( x, y, z); // Top Right Of The Texture and Quad
glTexCoord2f(0.0f, 1.0f); glVertex3f(-x, y, z); // Top Left Of The Texture and Quad
wcześniej występują przesunięcia układu współrzędnych i jego obracanie, to znaczy, sześcian moze znajdować się w dowolnym miejscu na scenie i być dowolnie obrócony.
Kamerę można przesuwać i obracać.
Potrzebuję zrobić detekcję na którą ścianę i którego sześcianu wskazuje środek ekranu - inaczej mówiąc, gdzie patrzy się kamera.
Proszę, o podpowiedzi, lub jeśli jest jakaś gotowa funkcja w opengl to podajcie mi ją ;)