Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SDL] Dobrze zrobione GUI z obsługą wejścia

Ostatnio zmodyfikowano 2012-07-24 03:32
Autor Wiadomość
mostrom
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SDL] Dobrze zrobione GUI z obsługą wejścia
» 2012-07-22 21:30:11
Witam! Wciąż nie mogę pójść dalej z moim projektem edytora mapy, przez to, że mam bałagan w kodzie. Spowodowane jest to brakiem pomysłu na dobry interfejs graficzny. Oto jak to wygląda w tej chwili:
http://img217.imageshack.us/img217/2991/screenwbg.jpg
Jak widać, ten interfejs nawet działa, ale jeśli miałbym rozbudowywać projekt, to kod stałby się niezwykle uciążliwy.
Zrobiłem to, ubierając każdy element interfejsu w inną klasę:
-Zakladki (obsługa poniższych zaprzyjaźnionych klas - cały input, przełącznie stron, itd.)
   -StronaKafli (wyświetlenie w Zakładkach strony, przechowywanie id zaznaczonego kafelka, czy ma być kolizja itd)
   -StronaObiektow (podobnie jak wyżej)
   -StronaItemow
-Wyświetlacz (tutaj jest wyświetlana i rysowana mapa)

Mam jeszcze klasę Checkbox - działa jak w WinAPI (widać jeden taki obiekt na obrazku powyżej)

Każda ta klasa ma metody Pokaz() wyświetlająca w oknie grafikę i Input(), obsługującą zdarzenia.

I teraz pytanie: Czy takie rozplanowanie jest ok? I czy zmienne, z których korzystają wszystkie klasy GUI (np który kafelek jest zaznaczony, lub który obiekt, czy w ogóle jest jakieś zaznaczenie, kolizja dla zaznaczenia) powinny być w zasięgu globalnym?
Pytam się, bo stwierdzam kwadratowy przyrost skomplikowalności kodu, w stosunku do przyjętych założeń programu.
P-60891
DejaVu
» 2012-07-24 03:32:15
Jeżeli działa to jest dobre :) Za rok stwierdzisz i tak, że dało się to napisać lepiej :P
P-60959
« 1 »
  Strona 1 z 1