[SDL] Dobrze zrobione GUI z obsługą wejścia
Ostatnio zmodyfikowano 2012-07-24 03:32
mostrom Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SDL] Dobrze zrobione GUI z obsługą wejścia » 2012-07-22 21:30:11 Witam! Wciąż nie mogę pójść dalej z moim projektem edytora mapy, przez to, że mam bałagan w kodzie. Spowodowane jest to brakiem pomysłu na dobry interfejs graficzny. Oto jak to wygląda w tej chwili: http://img217.imageshack.us/img217/2991/screenwbg.jpg Jak widać, ten interfejs nawet działa, ale jeśli miałbym rozbudowywać projekt, to kod stałby się niezwykle uciążliwy. Zrobiłem to, ubierając każdy element interfejsu w inną klasę: -Zakladki (obsługa poniższych zaprzyjaźnionych klas - cały input, przełącznie stron, itd.) -StronaKafli (wyświetlenie w Zakładkach strony, przechowywanie id zaznaczonego kafelka, czy ma być kolizja itd) -StronaObiektow (podobnie jak wyżej) -StronaItemow -Wyświetlacz (tutaj jest wyświetlana i rysowana mapa) Mam jeszcze klasę Checkbox - działa jak w WinAPI (widać jeden taki obiekt na obrazku powyżej) Każda ta klasa ma metody Pokaz() wyświetlająca w oknie grafikę i Input(), obsługującą zdarzenia. I teraz pytanie: Czy takie rozplanowanie jest ok? I czy zmienne, z których korzystają wszystkie klasy GUI (np który kafelek jest zaznaczony, lub który obiekt, czy w ogóle jest jakieś zaznaczenie, kolizja dla zaznaczenia) powinny być w zasięgu globalnym? Pytam się, bo stwierdzam kwadratowy przyrost skomplikowalności kodu, w stosunku do przyjętych założeń programu. |
|
DejaVu |
» 2012-07-24 03:32:15 Jeżeli działa to jest dobre :) Za rok stwierdzisz i tak, że dało się to napisać lepiej :P |
|
« 1 » |