Rysowanie Figur Geometrycznych w Dev-Cpp
Ostatnio zmodyfikowano 2009-04-05 12:35
Dybusek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Rysowanie Figur Geometrycznych w Dev-Cpp » 2009-04-05 10:04:57 Witam ! Mam problem z narysowaniem prostych figur geometrycznych w programie Dev-Cpp. Ściągłem z Internetu bibliotekę winBgim.h wraz z plikiem libbgi.a i wkleiłem je do odpowiednich folderów z programem ( folder include i lib). Po dołączeniu biblioteki do programu chciałem narysować przykładowy trójkąt: Canvas->MoveTo(150,250); Canvas->LineTo(200,50); Canvas->LineTo(350,220); Canvas->LineTo(150,250); Podczas kompilacji kompilator sygnalizuje że polecenie Canvas jest niezadeklarowane. Cały program ma postać: #include <cstdlib> #include <iostream> #include <winBgim.h> using namespace std;
int main( int argc, char * argv[] ) { Canvas->MoveTo( 150, 250 ); Canvas->LineTo( 200, 50 ); Canvas->LineTo( 350, 220 ); Canvas->LineTo( 150, 250 ); system( "PAUSE" ); return EXIT_SUCCESS; }
Być może użyłem nie tej biblioteki co trzeba lub nie tego polecenie. Proszę o pomoc! p.s. Byłoby dobrze, gdyby ten trójkąt był wyświetlany w oknie tekstowym (ponieważ chciałbym aby pod tym trójkątem była wykonywana dalsza część programu) Z góry dziękuję za pomoc. |
|
pixelmaster |
» 2009-04-05 11:25:14 Źle chyba robisz. Jak ja się uczyłem to trzeba było tak: - wewal pliki libbgi.a do dev-cpp/lib/ pliki winbgim.cpp i winbgim.h do dev-cpp/include/ - opcje projektu -> parametry i w konsolidator -lbgi -lgdi32 - do projektu dodajesz plik winbgim.cpp - do main #include <winbgim.h> i kod main #include <cstdlib> #include <iostream> #include <winbgim.h>
using namespace std;
int main( int argc, char * argv[] ) { initwindow( 400, 300 ); setfillstyle( SOLID_FILL, BLUE ); bar( 0, 0, getmaxx(), getmaxy() ); line( 50, 50, 350, 250 ); while( !kbhit() ); closegraph(); system( "PAUSE" ); return EXIT_SUCCESS; }
|
|
Dybusek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-04-05 11:57:20 Dzięki wielkie :) Wszystko działa jak trzeba, tylko mam takie pytanie. Czy da się zrobić tak aby te figury co będę rysował nie otwierały się w trybie graficznym w nowym oknie tylko w trybie tekstowym po lub przed programem... ? |
|
pixelmaster |
» 2009-04-05 12:35:11 No raczej, żeby wyświetlić grafikę tryb graficzny jest potrzebamy. Możesz sobie to tworzenie okna i rysowanie dać na sam koniec i powinno być dobrze. |
|
« 1 » |