Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

czarny kolor czcionki

Ostatnio zmodyfikowano 2012-08-06 22:00
Autor Wiadomość
NHFL
Temat założony przez niniejszego użytkownika
czarny kolor czcionki
» 2012-08-06 16:52:03
otóż jak można taki uzyskać?? przecież mieszając te kolory http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-WinAPI-C++/Roznosci /Kolory-w-konsoli/374 nigdy takiego nie otrzymamy a ja takiego właśnie potrzebuje... proszę o pomoc Panowie ;)
PS: korzystam z dev c++
P-61857
m4tx
» 2012-08-06 16:57:42
http://www.daniweb.com/software-development/cpp/code/216345/add-a-little-color-to-your-console-text

C/C++
// color your text in Windows console mode
// colors are 0=black 1=blue 2=green and so on to 15=white 
// colorattribute = foreground + background * 16
// to get red text on yellow use 4 + 14*16 = 228
// light red on yellow would be 12 + 14*16 = 236[/cpp]
P-61858
pekfos
» 2012-08-06 17:18:38
nigdy takiego nie otrzymamy a ja takiego właśnie potrzebuje...
A to ciekawe. Jak nie dasz ani red, ani green, ani blue, to co wyjdzie? przeźroczystość?
P-61860
NHFL
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-08-06 20:43:11
dzięki m4tx pomogło mi to bardzo

"A to ciekawe. Jak nie dasz ani red, ani green, ani blue, to co wyjdzie? przeźroczystość?"

nie wyjdzie przezroczystość wyjdzie coś co kochają wszyscy programiści czyli błąd kompilacji sprawdzilem ten sposób zanim napisałem tutaj pierwszego posta
P-61875
DejaVu
» 2012-08-06 20:51:00
Na Twoim miejscu zacząłbym myśleć o jakiejś bibliotece graficznej typu SFML lub interfejsach graficznych używając np. Qt, czy też GTK+. Rozwijanie projektu na siłę w konsoli gdzie widzisz potrzebę używania wielu kolorów raczej nie jest dobrym pomysłem :) No ale to taka moja drobna dygresja z którą się wcale zgadzać nie musisz - sam dawniej podobną politykę miałem i ona do niczego sensownego mnie nie doprowadziła :P
P-61879
NHFL
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-08-06 21:23:47
z tego wszystkiego co mi napisałeś to kojarzę tylko GTK ale nie plus tylko GTK Radiant ;) robiłem w tym programie mapy do Quake III i Call of Duty 1
Dziękuję za dobre rady ale ja dopiero co zaczynam przygodę z C++ jak chodziłem jeszcze do szkoly to na Pascalu sporo się uczyliśmy i stworzyłem własnie taki fajny program graficzny i chciałem sprawdzić czy uda mi się ten sam program w C++(po ciężkich zmaganiach w nowym środowisku udało się ;P) i powiem szczerze że za bardzo programy sie nie różnią są pętle, tablice, instrukcje warunkowe tylko inna jest składnia do której trza się przyzwyczaić.
PS: na oku mam właśnie SDL albo OpenGL ale to dopiero wtedy jak będę się czuł w C++ jak w domu ;)
P-61884
DejaVu
» 2012-08-06 22:00:38
SDL-a nie polecam. Dokumentacja do tego jest (a przynajmniej była marna). OpenGL - raczej nie będziesz zadowolony stawiając pierwsze kroki w środowisku graficznym. Lepiej użyj biblioteki SFML, która wykorzystuje OpenGL, a wszystko można wyświetlić w banalny sposób (tekst, tekstury itp). W każdym razie przepraszam za offtopic :)
P-61888
« 1 »
  Strona 1 z 1