[SFML] Problem przy budowaniu gry z kilku plików
Ostatnio zmodyfikowano 2012-08-17 00:55
starter Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML] Problem przy budowaniu gry z kilku plików » 2012-08-16 23:00:37 Witam, pisze prosta grę używając biblioteki SFML. Gra podzielona jest na kilka plików źródłowych i nagłówkowych. Gdy kompiluje każdy z nich odzielnie ( używam Code::Blocks 10.05 ) wszystko jest okej. Jednak gdy każe kompilatorowi zbudować aplikację wyskakuje pełno błędów. zasadniczo do każdej zmiennej, funkcji, obiektu są dwa błędy: 1. mulitple definition 'NAZWA OBIEKTU' 2. first defined here
Często błędy odsyłają mnie do dziwnego pliku: "gthr-default.h", a kompilator mówi, że znajdują się w pliku *.o.
Błagam pomocy! Szukam błędów kilka godzin. |
|
Dragonit |
» 2012-08-16 23:17:42 Użyj "extern", jak już deklarujesz zmienne globalnie. |
|
starter Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-08-16 23:19:44 mam użyte extern a i tak wyskakują błędy |
|
Dragonit |
» 2012-08-16 23:23:02 Zobacz czy dołączasz pliku header 2 razy. |
|
starter Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-08-16 23:25:36 chyba nie dołaczam? :-) Każdy plik hpp jest dołączony tylko raz.
P.S. jesli dołączam plik hpp ze zmiennymi to czy w pliku main muszę pisać "extern ZMIENNA"? |
|
DejaVu |
» 2012-08-16 23:27:58 na początku każdego pliku *.h/*.hpp napisz:
Nie wiem czy w Code::Blocks działa, ale jeżeli nie działa to #ifndef itd... (w kursie było omówione) |
|
starter Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-08-16 23:30:44 niestety problem nie rozwiązany :-( A co z extern?
/edit pliki *.hpp mają wszystkie dyrektywy preprocesora tak jak w kursie. |
|
DejaVu |
» 2012-08-16 23:36:40 Za mało danych - brak kodu, brak informacji o zmiennych/funkcjach które się gryzą itd. Jedyny słuszny tip w tym wypadku to:
|
|
« 1 » 2 |