Osiedlowa gierka [Baza danych]
Ostatnio zmodyfikowano 2012-08-21 15:49
DejaVu |
» 2012-08-20 14:28:08 |
|
Mrovqa |
» 2012-08-20 16:41:59 Nada się wszystko, co obsługuje protokół TCP bądź UDP :) Z czego w grach używa się raczej tego drugiego, ze względu na szybkość. Prócz WinSocka można użyć też Qt, SFMLa (bardzo wygodne i proste, odrazu dodam, iż fajna biblioteka do gier), bodajże cURL (nie jestem pewien, ale on obsługuje kupę protokołów, więc zdziwiłbym się, gdyby TCP lub UDP nie obsługiwał :P) i wiele innych... ;) Jeżeli zacząłeś naukę jednej biblioteki - to zostań przy niej, a nie przerzucaj się z jednej na drugą :) Przynajmniej na początku swojej przygody z programowaniem :) |
|
hincu |
» 2012-08-21 13:46:25 Mrovqa nie zgodze sie z toba, jest cala masa gier na protokole tcp a to dlatego ze pakiety zawsze dochodza bez wzgledu na to czy sa lagi, wiec bezpieczniejsza metoda jest uzycie tcp anizeli udp aczkolwiek w fpsach to udp sie stosuje |
|
Mrovqa |
» 2012-08-21 13:50:52 @up napisałem "raczej", a nie "tylko". Czytaj uważnie... Wiem, że gry nie działają tylko na UDP i że TCP jest dużo bardziej bezpieczniejsze :P Jednakże gry nie są tak ważne jak przykładowo jakieś komunikatory - gdzie raczej liczy się to czy dojdzie i w jakim stanie ;) |
|
ICQ |
» 2012-08-21 15:49:59 Polecam pobawić się aplikacją unity3d jest bardzo elastyczna. Z tego co wiem nie było by problemu ze ściąganiem klienta z sieci bo gry można odpalać od razu przez przeglądarkę a w dodatku można je kompilować pod różne platformy jak xbox, ps czy pc. Z tego co jeszcze pamiętam to od jakiegoś czasu udp jest wykorzystywane w tvip do strumieniowania co skutkuje mniejszym wysyceniem przepustowości.
Co do baz to na xp czy innym ms zainstaluj xamp`a. Przez przeglądarkę będziesz mógł stworzyć bazę danych która będzie ci odpowiadać do gry. |
|
1 « 2 » |