Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML]Renderowanie mapy z kafelków

Ostatnio zmodyfikowano 2012-08-22 20:53
Autor Wiadomość
m4tx
» 2012-08-22 11:15:04
m4tx jestes juz tu na forum dlugi czas, więc czemu odrazu nie mogleś mu powiedzieć zeby zobaczył se na easykoder.vot.pl xD :P
easykoder.vot.pl? Pierwszy raz to widzę :P

On tam fajnie to zrobił.
Tak się robi w większości gier. Zwie się to texture atlas, już gdzieś pisałem o tym.

A co do przykładu, który podałeś - jak już mówiłem, alokowanie pamięci co klatkę nie jest dobrym pomysłem. Skoro i tak sam obiekt się nie zmienia, zmieniają się jedynie zmienne w nim, to po co go co klatkę tworzyć? :)
P-63276
waxx
» 2012-08-22 11:22:28
I tak nie zrobi to żadnej roznicy. Wskaźnik na teksturę, 4 vertexy statycznie wrzucane i jeden sf::IntRect. Co to jest? Optymalizujac particlesy zmienilem z kilkuset sf::Sprite do jednego tworzonego wcześniej i zyskałem całe nic ;ddd Więcej (duużo więcej) dała samemu ingerencja w rendering SFMLa, więc plz nie doszukuj się 'optymalizacji' tam gdzie jej nie ma.
P-63277
m4tx
» 2012-08-22 11:32:15
Chcesz powiedzieć, że alokowanie pamięci 60 razy na sekundę jest tak samo szybkie jak alokowanie jej raz? :) Nie jest to może rzeczywiście jakaś wielka optymalizacja, ale skoro już piszemy grę, to róbmy to porządnie...
P-63278
waxx
» 2012-08-22 11:43:20
Chce powiedzieć,  że choćbyś miał kilka k tych sprajtów to nie zyskasz nawet jednego fpsa (no ok, może na staarej maszynie, ale i tak nigdy nie dojdzie się do takiej liczby sprajtów na raz - kilkaset max) :P.
Porządnie jasne, ale jest granica między optymalizacją właściwą (która coś daje) a pierdzieleniem się niepotrzebnym. Co chce przekazać autorowi to to żeby nie zawracał sobie tyłka takimi sprawami, tylko kodził jak najwięcej.
P-63279
ksry
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-08-22 15:26:50
Dobra. Chcę stworzyć teraz dwie tablice
pierwsza - jest to tablica sf::Sprite, gdzie trzymam sprity.
druga - tablica z wartościami int które mówią czym jest aktualny obiekt.

Problem - mam podany wcześniej string który składa się z liczb. Chcę go przenieść na tablicę numer 2, ale nie mam pojęcia jak. Muszę zadeklarować tablicę przed skanowaniem tego stringu, a nie znam dokładnych jej rozmiarów więc nie mam jak jej utworzyć. Zapewne i tak to jest mało zrozumiałe więc dam kod
C/C++
void renderuj()
{
    string = "1234\n1234\n1234";
    //więc tutaj przekładam jakimiś instrukcjami string na tablicę
    tablica = {
        { 1, 2, 3, 4 },
        { 1, 2, 3, 4 },
        { 1, 2, 3, 4 }
    }
}
zmienna tablica jest widoczna tylko w funkcji renderuj(), a żebym mógł nią operować w main() bądź w całym dokumencie muszę ją wcześniej zadeklarować, ale nie mam jak przypisać jej odpowiedniej ilości elementów (string zawsze jest inny).
P-63298
waxx
» 2012-08-22 16:04:11
N mozesz od razu tworzyc tablicy? Po co ci ten string?
P-63299
ksry
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-08-22 16:13:13
To na jakiej zasadzie mam tworzyć save?
P-63300
waxx
» 2012-08-22 16:42:34
Ale save czego?  Map? Przeciez mape wczytujesz tylko raz i to przed gra
P-63302
1 2 « 3 » 4 5
Poprzednia strona Strona 3 z 5 Następna strona